Ruim 42 pct meer personeelsadvertenties in 2006

De economie bloeit al een tijdje en dat is te merken aan de forse groei van het aantal advertenties voor banen. Vooral in de tweede helft van vorig jaar. Het aantal personeels- advertenties is vorig jaar met 42 procent toegenomen tot ruim 1,2 miljoen, vergeleken met 2005, meldt Nielsen Media Research vandaag. Met ruim een miljoen advertenties zijn jobsites veruit het meest gebruikte mediumtype in de zoektocht naar personeel, maar in de tweede helft van vorig jaar kwamen de dagbladen goed terug, met een stijging van 30 pct in de tweede helft, vergeleken met slechts 7 pct in de eerste zes maanden van 2006. Desondanks liep het martkaandeel

van de dagbladen terug tot 6 pct van 7,3 pct. De stijging van pesoneelsadvertenties in vak- en managementbladen overtrof die van de dagbladen (plus 57 pct in het jaar).

Nielsen MR laat verder weten dat de helft van het aantal geplaatste personeelsadvertenties in 2006 voor rekening kwam van de top-4 beroepsgroepen, namelijk administratie, verkoop, ICT en verzekeringen en financiën. Zakelijke dienstverlening, ict, gezondheidszorg, openbaar bestuur en onderwijs waren de branches die de meeste advertenties plaatsten.

Lees ook:Aantal personeelsadvertenties in 2007 met 20 pct omhoog, maar …
Lees ook:Aantal personeelsadvertenties 40 pct omlaag (alleen zorg & welzijn adverteert nog hevig)
Lees ook:Netto online reclameuitgaven 10,3 pct omhoog in eerste helft 07
Lees ook:Aantal personeelsadvertenties daalt weer in kw3, ook op internet
Lees ook:Conclusie onderzoek Nielsen: ‘Adverteerders massaal naar internet’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.