Bijna de helft van de Nederlandse automobilisten denkt dat de ‘Rij met je hart’-campagne, die in september 2006 door Verkeersminister Karla Peijs werd gestart, weggegooid geld is want niet effectief. Dat blijkt uit de achtste editie van Het Nationale Automobilisten Onderzoek, geciteerd door Molblog, dat deze week uitkomt. Via een
internetpanel werden ruim 1000 automobilisten gevraagd naar hun mening en is dus ‘representatief.’ De ‘Rij met je hart‘ campagne is een vervolg op de ‘I love…’ campagne uit 2005 en richt zich met name op de eigen verantwoordelijkheid en mogelijkheden bij het verminderen van irritatie en agressie in het verkeer.
Molblog-medewerker Peter Olsthoorn vraagt zich af of de conclusie dat campagnevoeren geen enkele zin heeft bij het terugdringen van irritatie en agressie in het verkeer nu 45,6 pct van de automobilisten er niet in gelooft niet te hard is. ‘’Immers, bijna vier op de tien respondenten geeft de campagne het voordeel van de twijfel en wacht rustig af. Eén op de tien respondenten heeft wel vertrouwen in de effectiviteit van de ‘Rij met je hart campagne’’’. Misschien, maar hoge boetes, brrr, werken toch het best vrees ik (en leveren geld op).
Lees ook:‘Rij met je hart’ volgt I love-verkeerscampagne op
Lees ook:Ben je Bob, zeg het hardop! ook bij het voetbal en tijdens zangavond zeggen spotjes overheid
Lees ook:BN’ers roeren zich met gratis ‘Nederland heeft een hart’-affiches in vluchtelingendebat
Lees ook:Gek wijf rijdt jongen omver in anti hard rijden-spot overheid
Lees ook:BOBper blijft mooi alcoholvrij, maar toch gaat his mis (zegt Pearle)