Verplicht reclamekijken door nieuw patent Microsoft

Help! Microsoft heeft een patent aangevraagd voor technologie waarmee het gebruikers kan dwingen om naar online advertenties te kijken. Het patent gaat over het gebruik van allerlei testen die voor of na een advertentieblok gezet kunnen worden om te controleren of een gebruiker daadwerkelijk een advertentie heeft bekeken, meldt PCM Web.
Een mogelijkheid om te controleren of een gebruiker een advertentie heeft bekeken is door bijvoorbeeld een bepaalde tekst of zin in een advertentie te zetten en de gebruiker vervolgens een vraag daarover te laten beantwoorden. Ook gezichtsherkennings- software (!) kan gebruikt worden om te controleren ofof een gebruiker naar een advertentie kijkt. Indien een gebruiker niet naar de advertentie heeft gekeken of de vraag foutief heeft beantwoord, kan de software ervoor zorgen dat een programma of zelfs de computer wordt afgesloten. Indien de gebruiker de test goed doorstaat en dus de advertentie goed heeft bekeken, ontvangt hij van Microsoft hij geld voor de moeite.

Het idee achter het patent is dat door de nieuwe technologie Amerikaanse scholen een extra zakcentje kunnen verdienen door hun leerlingen verplicht reclame te laten kijken, aldus PCM Web geruststellend.

Lees ook:IBM wil dvd’s goedkoper maken door film te stoppen voor reclame
Lees ook:‘Mijn idee!’ Microsoft’s Windows 7-commercial voor de Amerikaanse markt
Lees ook:Toyota-dealers trappen af met regionaal aangepaste RTL-spotjes
Lees ook:Presidentskandidaat Obama voert nu ook campagne via iPhone
Lees ook:T-shirts, bekers nieuw in Microsoft’s pr-oorlog tegen Google

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.