Zorg gaat helaas over geld zeggen zorgverzekeraars die in advertentie op een dialoog aansturen

Een opvallende reactie per dagbladadvertentie van de Nederlandse zorgverzekeraars op de Redt de zorg-campagne en de door tal van Bekende Nederlanders gesteunde petitie van de FNV. En met name op de opmerking over de ‘miljarden winsten’  van die zorgverzekeraars terwijl de overheid de zZorgverzekeraarsorg afbreekt. De advertentie (KLIK erop om te vergroten) plukten we uit de Volkskrant vandaag, maar stond bij voorbeeld niet in De Telegraaf, waarin die FNV-advertentie wel verscheen. Raar. Zorg gaat (helaas) ook over geld sluit-ie af. In de helder vormgegeven tekst worden lezers uitgenodigd om mee te denken over de kosten, en over hoe goede zorg voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te houden. Maar ook over kwaliteit, verantwoording en controle en over winst maken. ”Wij, de zorgverzekeraars, gaan die vragen niet uit de weg.” Maar ook: ”In de echte wereld hebben zorg en geld alles met elkaar te maken.” De advertentie van Zorgverzekeraars Nederland verwijst tenslotte naar de site zorgdialoog.nu.

Lees ook:Zoek de verschillen-reclame – het kan ook ánders in de zorg
Lees ook:‘Nee’ moeten verkopen nieuwe onderwerp Zorgdialoog-advertentie verzekeraars
Lees ook:Woede om ‘perverse’ gratis brillenspotje Specsavers bij zorgverzekeraars gemeld
Lees ook:Zorgverzekeraar DSW zet zich per advertentie af tegen ‘eenheidsworst’ van ‘de andere verzekeraars’
Lees ook:Half bekend Nederland steunt ‘Red de zorg’ volkspetitie in advertentie

4 reacties op “Zorg gaat helaas over geld zeggen zorgverzekeraars die in advertentie op een dialoog aansturen

  1. loek caubo

    Mooi bedacht, maar ik moet u (wellicht) teleurstellen: de advertentie en dialoog van de zorgverzekeraars staan geheel los van de actie van de FNV. Het is een initiatief van zorgverzekeraars om met elkaar het gesprek aan te gaan over iedere rol en verantwoordelijkheid in ons zorgstelsel. Ik nodig u van harte uit om op zorgdialoog.nu aan dat gesprek deel te nemen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Loek Caubo: Ja, teleurgesteld. Een goeie publieke reactie zoals deze was op z’n plaats geweest ;-) . Maar lees ik nu dat de zorgverzekeraars ‘met elkaar’ het gesprek aangaan, en ons dat per advertentie mededelen? Of is wellicht bedoeld dat ze ‘samen’ -dus als collectief- de discussie aangaan met het publiek?

      /   Beantwoorden  / 
  3. loek caubo

    @Michael: ik had het inderdaad wat preciezer moeten formuleren. Daarom maar even het hele verhaal.
    Op Zorgdialoog.nu kunnen verzekerden, zorgaanbieders en zorgverzekeraars met elkaar in gesprek gaan over ieders rol in het zorgstelsel en over de dilemma’s die ze daarbij tegenkomen.

    1 januari 2016 is het tien jaar geleden dat de Zorgverzekeringswet en daarmee het huidige zorgstelsel in ons land werd ingevoerd. Solidariteit is een kernwaarde van ons stelsel, die borgt dat iedereen – ziek en gezond, oud en jong, arm en rijk – toegang heeft tot goede zorg. De gezondheidszorg in ons land scoort al jarenlang hoog in internationale vergelijkingen. En we slagen er ook steeds beter in de alsmaar stijgende kosten in de hand te houden.
    Tegelijkertijd is er veel onvrede en onbegrip. Kennis over rollen en verantwoordelijkheden van de verschillende partijen ontbreekt vaak. Het maatschappelijk draagvlak voor het stelsel is daarmee beperkt en er is onvoldoende vertrouwen tussen partijen. Zorgverzekeraars maken zich daar zorgen over, omdat onbegrip en wantrouwen het goed functioneren van het stelsel in de weg staan en voor onnodige spanningen zorgen. Daarom willen zij daarover ook gezamenlijk via dit platform het gesprek met verzekerden en zorgaanbieders aangaan.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Redactie, Michael

    @Loek Caubo: Waar vind ik de complete tekst, liefst kopieerbaar, voor een bericht op mijn site Reclamewereld, van de tweede dialoog-advertentie in o.m. de Volkskrant van vandaag?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.