Persoonlijk stijladvies bij Eye Wish Opticiens geïntroduceerd in spotje

”Welk type gezicht heeft u? Welke brilvorm versterkt uw uitstraling? Welke kleuren werken goed voor u?” Wat een slim idee van Eye Wish Opticiens. Deze nieuwe commercial vertelt dat hun ‘meer oog voor klanten’ hebben betekent dat er ook persoonlijke stylisten meehelpen met de keuze van de juiste bril. Ze geven

uiteraard vrijblijvend advies. Zie ook de speciale pagina erover op de site. De commercial is van reclamebureau TBWA\Neboko. Zou dat creatieve idee ook van dat bureau komen?

Lees ook:Man met baard in ‘aandacht’-spotje Eye Wish Opticiëns
Lees ook:De multifocale bril van die man schijnt niet van Pearl te zijn
Lees ook:Is dat nou een teef of een reu op die schoot van Sint Pearle?
Lees ook:Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/AUGUSTUS
Lees ook:Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/OCTOBER

3 reacties op “Persoonlijk stijladvies bij Eye Wish Opticiens geïntroduceerd in spotje

  1. Shirley Tdlohreg

    Ik geloof dat het niet helemaal klopt het verhaal over warme kleuren en over koele kleuren op de speciale pagina van Eyewish.

    Koele kleuren
    Lichte kleur haar (blond, lichtgrijs) en lichte kleur ogen (groen, blauw of grijs). Kies dan voor lichtgewicht monturen en zachte kleuren. Vermijd zware en donkere monturen.

    Warme kleuren
    Donker haar, donkere ogen. Accentueer het met zware monturen en diepe, rijke kleuren. Vermijd lichtgewicht monturen en zachte kleuren.

    Het is in ieder geval erg onduidelijk. Koele kleuren zijn in de regel gemengd met blauw en warme kleuren in de regel gemengd met geel.Daarom is oranje = geel met rood warm, en paars = blauw met rood, koel. De kleurenleer waarop de kleurenanalyse en het kleuradvies gebaseerd is gaat wel iets verder dan dit. ( Johannes Itten onder andere)

    De ondertoon van de huid, de kleur van de ogen en het haar bepalen samen of iemand beter warme kleuren kan kiezen of koele kleuren kan kiezen. Zowel de warme als de koele kleuren zijn er van licht tot donker.

    Leuk voor de klanten van Eyewish dat zij advies krijgen echter ik vraag mij af of het geen commercieel advies is, dus met doel het verkopen van een bril. Opzich is daar niets mis mee maar er komt iets meer bij kijken dan gezichtsvorm en warm of koel. Ook heeft de sterkte van de glazen invloed op het uiteindelijke plaatje en is het aanbod van monturen erg bepaald door modetrends op het gebied van brillen. Paar jaar geleden waren grote monturen erg in ik heb in die tijd veel mensen met “foute” brillen zien lopen. Klein gezicht met sterke plus glazen en dan een groot montuur waarvan de randen over de wenkbrauwen heen vallen. Geloof ij dat werkt niet echt positief voor je uitstraling! Ik ben benieuwd, misschien een onderzoek doen als mistery shopper. In ieder geval mijn complimenten voor het reclamebureau ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Eye Wish Opticiens

    Beste Shirley,

    Bedankt voor jouw reactie. Wij zijn het eens met jouw uitleg met betrekking tot de koele en de warme kleuren. De tekst op de Eye Wish Opticiens site is niet correct. We gaan dit zo snel mogelijk laten aanpassen.
    Graag neem ik je kort mee hoe de stylisten van Eye Wish Opticiens te werk gaan. De stylisten geven stijladvies op basis van de persoonlijkheid/behoeften van de klant, gezichtsvorm en kleur. Bij het geven van kleuradvies gebruiken de stylisten gouden/zilveren doeken + warm/koele kleurenwaaiers. Al onze stylisten hebben een professionele opleiding gevolgd om het juiste stijladvies te geven, gericht op stijl en montuur.
    In iedere Eye Wish winkel staat een vakkundige opticien die de klant voorziet van glasadvies. Het stijladvies van een stylist is een extra service die wij de klant aanbieden. Bij Eye Wish Opticiens staat kwaliteit, service en persoonlijke aandacht voorop.

    Met vriendelijke groet,
    Eye Wish Opticiens

      /   Beantwoorden  / 
    1. Shirley Tdlohreg

      Ik ben zelf ook klant geweest bij Eye Wish en ik ken het concept. Uiteraard is ook een “winkelervaring” persoonlijk dus zal ik daar niet er niet verder op ingaan. Nogmaals ik hoop dat de klant er uiteindelijk voordeel van heeft dus met de goede passende bril naar huis gaat. En dat de klant er ook echt “blij” mee is, ook een maand later.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.