Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/OCTOBER

Voor de Gouden Loeki-competitie 09 zijn door de STER voor de maand OCTOBER weer de tien -hun omschrijving- ”leukste, opmerkelijkste en mooiste” commercials van die maand geselecteerd. Je kunt HIER STEMMEN OP JE TOP-3. De aldus genomineerde spotjes gaan naar de halve finale in december. Volgende maand maken de reclameverkopers van de Publieke Omroep de uitslag van september bekend. De tien genomineerde commercials voor augustus 09 zijn (niet in enige speciale volgorde): Message from Mars (reclamebureau FHV/BBDO), Verjaardag/Mona (Alfred International), Twee vriendinnen/Pink Ribbon (Grey Amsterdam), Ouderwets lekker/Unox (TBWA\Neboko), Puzzelen/Albert Heijn (TBWA\Neboko), Altijd online/KPN (TBWA\Neboko), Hele zak, halve prijs/AH (TBWA\Neboko), Gogo’s/C1000 (Y&R Not Just Film), Pokkie Foetsie/Hi (FHV/BBDO) en tenslotte Euroknallers/McDonald’s (TBWA\Neboko). De 3 winnaars van de maand september staan hier (evenals de ranglijst van alle tien). PS Mobiel stemmen kan nu ook, via http://m.ster.nl

Lees ook:Gouden Loeki winnaars voorronde OKTOBER: KPN, Pink Ribbon en Hi (Pokkie Foetsi)
Lees ook:Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/SEPTEMBER
Lees ook:Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/MAART
Lees ook:Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/NOVEMBER
Lees ook:Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/MEI

2 reacties op “Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/OCTOBER

  1. john

    Zeg Michael, ik begin het een beetje verdacht te vinden dat werkelijk iedere maand KPN met één of ander filmpje eindigt in de top 3 van de Gouden Loeki. Terwijl ze nou niet echt heel goed of leuk zijn, die filmpjes.
    Wat denk jij, zouden alle medewerkers van KPN de opdracht krijgen om te stemmen, waardoor de uitslag wordt beïnvloed?
    Want dit kan toch geen toeval zijn: zoveel grijs, middelmatig werk dat iedere maand opnieuw de Gouden Loeki-lijsten aanvoert… Raar!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @John: Interessante vraag natuurlijk. Het is normaal gebruik dat bedrijven op hun filmpjes stemmen (en de makers, de bureaus, uiteraard ook). Grote bedrijven hebben dan een voordeel, evenals bedrijven die gewend zijn om te gaan met onlinemarketing, zoals o.m. ook telecommers, lijkt mij. Of dat een onafhankelijk opinie-onderzoek ten goede komt kun je terecht betwijfelen ;-)
    Die laatste filmpjes van KPN vind ik zelf wel aardig trouwens, maar die Buffel moet nu onmiddellijk van de buis. Schoon genoeg van.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.