Labrador puppy verdwaalt in tranentrekkend SuperBowl-spotje Budweiser

Het verloren hondje: de Labrador puppy. Zouden ze het bij GoDaddy hebben geweten, dat Budweiser met dit tranentrekkend spotje zou komen voor de SuperBowl zondagavond? Met onvermijdelijk ook de beroemde paarden van de Amerikaanse bierbrouwer. Maar op YouTube vraagt Kimo Okamoto cynisch over dit nu al enorm populaire spotje: ”….so what does a lost puppy, a wolf, and a bunch of

horses have to do with budlweiser again?”Alec Camhi antwoordt: ”Who cares? It made you remember the ad, didn’t it? That’s the goal.” Dus bier verkopen hoeft even niet ;-) .

Over de passende muziek, ook qua titel: Sleeping At Last zingt I’m Gonne Be (500 miles). Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer de helft van de kijkers in Amerika speciaal voor de commercials op het grote sportevenement, American football, afstemt. De spotjes rondom de Super Bowl zijn de duurste ter wereld; eentje van 30 seconden wordt voor ongeveer €3,5 miljoen verkocht. Dat zijn dus alleen al de mediaplaatsingskosten, dan moeten ze nog worden gemaakt. Maar de spotjes worden dan ook wel door tientallen miljoenen Amerikanen bekeken.

Lees ook:Over de toonbank voor $3 miljoen: spotjes bij SuperBowl 09 in VS
Lees ook:American Football op je phone in rapspotje Manning bros
Lees ook:Reclameruimte tijdens Super Bowl 2010 al bijna uitverkocht in VS
Lees ook:SuperBowl via ESPN America op tv te zien meldt advertentie
Lees ook:Reclame datingsite homo’s geweigerd voor SuperBowl VS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.