Niet grensverleggend als die advertentie in concernzusje Het Parool eerder dit jaar, maar toch ook opmerkelijk, om verschillende redenen, deze uiting van zorgverzekeraar Ditzo in de Volkskrant vandaag. Ten eerste, maar dat bedoelen we niet zo serieus, dat er geen ‘Advertentie’ boven staat, want daaraan houdt de Volkskrant-redactie zich altijd goed. Soms zelfs te goed, als het niet nodig is. Nu kun je deze Zorg?-advertentie ook niet per ongeluk zien als redactie, maar toch. Hij is zeer opvallend, dus al meteen geslaagd als eye-catcher (KLIK erop om wat te vergroten). Maar bovendien komt Ditzo met een ‘Zorg voor jezelf… en voor de ander actie‘ die erin wordt aangekondigd. Met Ditzo als bijdrage-verdubbelaar. En je hoef die verzekerd bij ze te zijn om mee te doen. Wie ‘de ander’ is wordt helaas niet gemeld. Die steeds meer verzekerden die de premies niet meer kunnen -of, in sommige gevallen, willen- betalen? Wat duidelijkheid daarover was wel nuttig geweest als je zoveel ruimte tot je beschikking hebt. De rest van de pagina wordt vooral gevuld door tweets en Facebook berichten van klanten en verzekeraar. Leuk gevonden. Wij citeren de volledig advertentietekst onderaan: ”Wij willen dat iedereen de zorg blijft krijgen die nodig is. Daarom kan je, wanneer je nu bij Ditzo voor jezelf zorgt, dat ook voor een ander doen. En omdat wij onze verantwoordelijkheid als zorgverzekeraar serieus nemen, verdubbelen we elke euro aan zorg die jij een ander geeft. Je hoeft niet bij ons verzekerd te zijn om mee te doen.” Met zo’n bescheiden basisverzekering zul je bovendien niet snel zeggen: waarom die premie niet verlaagd in plaats van die bijdrage-verdubbelaar…
Wat we zeiden: opmerkelijk.
Lees ook:Kiemer in reclame: nieuwe kindvriendelijke zorgverzekeraar
Lees ook:Ditzo maakt getruukt reclame met Roemer-interview in Het Parool
Lees ook:Nijmeegse Vierdaagse: zorgverzekeraar VGZ haakt in
Lees ook:John de Wolf’s non-reclame voor €1 mln actie Ditzo effectief
Lees ook:Miljoenennota: volgens ONVZ komt beste zorgidee niet uit koffertje