Nike breekt met prachtspots in bij OS Londen en Adidas

”Greatness is for all of us… Greatness is whereever somebody is trying to find it.” Prachtig gefilmde commercial van Nike, we zijn niets anders van ze gewend, met goeie teksten, idem. Maar wel controversieel, want dit zijn voorbeelden van wat je noemt ambush (=overval) marketing/reclame. Want de Greatness-campagne wordt internationaal vertoond tijdens OS Londen en de sponsor daarvan is niet Nike, maar aartsconcurrent Adidas. Nike heeft slim het ‘Engelse Londen’ niet genoemd als OS-locatie, maar is wel met succes op zoek gegaan naar andere Londens… ”Greatness isn’t reserved for the chosen few in one special city, it can also be found in London, Ohio

(in Amerika) and London, Norway, and East London, South Africa, and Little London, Jamaica, and Small London, Nigeria and the London Hotel and London Road and anywhere else someone is trying to find it.” Zie ook RW-artikel van vanochtend hoe effectief dit weer is. Meer spots van reclamebureau Wieden + Kennedy HIER.

Lees ook:Tiener met overgewicht in Greatness-campagne van Nike
Lees ook:Eindelijk dan: Nike’s spectaculaire ‘The Chosen’-commercial
Lees ook:Pijnlijk: de consument weet niet wie OS Londen sponsoren
Lees ook:Machtig reclamespotje voor nieuwe Sony PlayStation 4
Lees ook:EK Voetbal: spectaculaire ´My time is now´-inhaker Nike

0 reacties op “Nike breekt met prachtspots in bij OS Londen en Adidas

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.