Jumbo supermarkt start A-merk prijzenoorlog (en vergelijkt met AH en C1000)

Supermarktketen Jumbo ontketent een nieuwe prijzenoorlog in de supermarkt en gaat vanaf vandaag ”met de 100 belangrijkste boodschappen blijvend minstens 10 pct onder de prijs van marketleider Albert Heijn zitten.” Dat meldt vandaag De Telegraaf, dat commercieel directeur Colette Cloosterman-Van Eerd van het bedrijf citeert. Ondanks dat Jumbo al een ”laagste prijsgarantie” kent. De super pakt vandaag ook uit met een dubbele full-colourpagina in die krant, waarin 28 populaire A-merk als ”bewijs” worden getoond met per product de lagere prijzen en ook de besparing t.o.v. de prijzen van AH en C1000 (€6,24 goedkoper dan AH, €6,56 dan C1000). Het gaat in de advertentie, die niet in b.v. de Volkskrant staat, om producten van bekende merken

als Coca-Cola, Heineken, Danone, Duyvis, Ariel en Mora. Zou ze dit vervelend vinden, gaat dit ten koste van hun marge, vraag ik mij dan af. Of spelen ze misschien wel onder een hoedje met Jumbo, in de strijd tegen AH’s dominante huismerken (A-merken is dus hun zwakke plek geworden).

De prijsverlagingen zijn blijvend en gaan niet ten koste van service en (vers)kwaliteit. Benieuwd hoe (snel) de andere supers reageren.”Wij willen duidelijk maken dat wij in deze tijd de allergoedkoopste zijn. Wij vergroten daarom het verschil met de concurrenten, zodat daarover geen onduidelijkheid meer bestaat,” aldus Cloosterman in De Telegraaf vandaag. In de advertentie wordt overigens niet gesproken over 100 producten, vermoedelijk volgen er meer advertenties met weer andere producten. Jumbo telt 121 vestigingen en  opent binnenkort nieuwe winkels in Leeuwarden, Nuenen,  Hoogvliet en Deurne. De advertentie vandaag: ”De afgelopen tijd heeft de consument het idee gekregen dat het allemaal wel meevalt. Maar de prijsverschillen zijn écht nog groot. Zeker nu Jumbo de belangrijkste boodschappen blijvend  in prijs heeft verlaagd.”

Lees ook:Albert Heijn kondigt verlaging prijzen van ‘dagelijkse boodschappen’ aan in advertentie
Lees ook:Jumbo verdedigt zich tegen prijzenaanval Lidl in advertenties met eigen merken
Lees ook:Jumbo begint ook met afhaalpunten en webwinkel onthult advertentie
Lees ook:Jumbo maakt reclame voor wc papier en Allerslimste Koop
Lees ook:Aanval Dirk op laagste prijs-garantie van Jumbo

Eén reactie op “Jumbo supermarkt start A-merk prijzenoorlog (en vergelijkt met AH en C1000)

  1. TTT

    Natuurlijk in De Telegraaf…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.