Brad Pitt, George Clooney en Pickwick thee in De Opportunisten

Opportunisten Pickwick thee

‘Pickwick. Thuis sinds 1753.’ De tv-campagne van het aloude Hollandse theemerk draait om ‘Originele vragen voor een verrassend gesprek‘. Want anno 2015 vind je op alle Pickwick theelabels meer dan 90 originele vragen, die je tijdens het drinken van een kopje thee kan bespreken. Hoopt de fabrikant dan. Neem nou deze twee oude vrouwtjes (zie bijgaand spotje). ‘Wat zou je doen als je onzichtbaar was‘ luidt de vraag. Waarop De Opportunisten, tv-watchers bij uitstek, beginnen te grommen. Een tikje grof zijn ze wel, vandaag. Wat nou, zo’n clichébeeld? Moet thee zo soms weer een oubollig image worden gegeven? Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om tevergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:Spotje Gerard Joling voor Simpel tergt De Opportunisten
Lees ook:Ook De Opportunisten gokken na ‘t zien van zeilersspotje Holland Casino
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:Welke reclame makende BN-er hoort bij welke loterij vragen De Opportunisten zich af

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.