John Cleese speelt Basil uit oude hitserie Fawlty Towers in Specsavers-commercial

Hij wilde nooit meer op tv, maar daar is-ie. Was de poen te verleidelijk? De nieuwe commercial van Specsavers met de Britse komiek John Cleese -remember Giroblauw?- is gebaseerd op een scène uit de beginjaren van de oude hitserie Fawlty Towers. Die werd eind jaren ’70 uitgezonden. De hoteleigenaar beledigde zijn personeel -en gasten- constant. Hier krijgt John Cleese het aan de stok met de automatische voice control van zijn auto. Speciaal voor Specsavers adapteerde

Cleese het script naar nu, waardoor de scene aansluit bij dat bekende zinnetje uit de Specsavers-campagne: ‘Ja Basil, was nu maar naar Specsavers gegaan!’ Met een aanbieding, uiteraard.

Zie making of van het spotje en what Specsavers er zelf over meldt. Meer achtergrondinfo op de site van de Engelse Daily Mirror hier en Mail hier. De commercial is door de creatieve afdeling van de brillenmarketeer zelf gemaakt in Engeland, dus niet door een extern reclamebureau.

Lees ook:Niks humor, niks brillen: de hoorreclame van Specsavers
Lees ook:Wat een misverstand, was ze maar naar Specsavers gegaan
Lees ook:John Cleese zingt Queen-hit in reclamefilmpjes TomTom
Lees ook:Zoon van De Opportunisten over spotje Specsavers met John Cleese
Lees ook:John Cleese is zo leuk in nieuwe commercial van DirectTV

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.