Niet alleen vrienden, followers, en whatsapp-groepen, ook onze nieuwsbronnen voeden ons de hele dag met berichten. ”Deze drukte vinden we inmiddels zo normaal dat we zelfs in de auto denken dat we social media er nog wel bij kunnen hebben,” schrijft Roorda Reclame als toelichting van bijgaande twee vermoeiende overheidsspotjes. ”Terwijl we ons best realiseren dat het de aandacht afleidt van het verkeer.” Ja, meester . In deze campagne illustreert het reclamebureau, door
deze prikkels fysiek te maken, hoe vermoeiend en vooral afleidend die prikkels in werkelijkheid zijn. ”Onderweg offline zijn is daarom geen straf maar een welkome time out waardoor alle aandacht weer op de weg is.” Tuurlijk, meester Roorda.
Lees ook:Campagne tegen handsfree bellen, smsen, mailen in auto
Lees ook:Laat je niet afleiden-reclame: ‘Hallo jongen, met je moeder’
Lees ook:Roorda: Nationale-Nederlanden en Microsoft is ‘wow’
Lees ook:VenW-campagne ‘Goed licht, beter zicht’ mikt eerst op automobilisten
Lees ook:Met Fietsmodus app is jeugd bereikbaar in ‘t verkeer-spotje overheid