Met Fietsmodus app is jeugd bereikbaar in ‘t verkeer-spotje overheid

Fietsmodus aanDeze week lanceerde het ministerie van Infrastructuur en Milieu een campagne waarmee jonge fietsers worden aangespoord tot veiliger gedrag. Om jongeren hiertoe te verleiden worden beloningen in het vooruitzicht wanneer ze hun telefoon niet gebruiken als ze op de fiets zitten. De campagne -bijgaand de commercial en een illustratie- is gemaakt door reclamebureau N=5. Het Ministerie en de telecommers KPN, T-Mobile, UPC, Vodafone en Ziggo willen dat gebruik van de smartphone goed samengaat met veilig verkeer. Daarom gaan zij intensief samenwerken bij de campagne ‘Aandacht op de weg’ in 2014, 2015 en 2016. ”Het eerste wapenfeit van deze samenwerking is de lancering van de Fietsmodus app”, meldt het persbericht van het reclamebureau. ”Je telefoon is je alles. De hele dag

door deel je met je vrienden wat je meemaakt. Een fotootje, een appje, een update, het is leuk en zo gedaan. Maar even niet als je aan het fietsen bent! In het verkeer moet je gewoon al je aandacht bij de weg houden. Met je telefoon in Fietsmodus blijf je bereikbaar. Maar hoe langer je van je apps weet af te blijven hoe groter de kans op een van de vele prijzen!”

Lees ook:Campagne ‘Daar kun je mee thuiskomen’ effectief
Lees ook:Postbus 51-campagne ‘filevermindering’ gestart op radio en tv
Lees ook:Overheidscampagne wijst op risico’s smartphone in verkeer
Lees ook:Laat je niet afleiden-reclame: ‘Hallo jongen, met je moeder’
Lees ook:Aftrap nieuwe Bob-campagne op Oranjecamping EK Voetbal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.