Jumbo pakt Albert Heijn weer keihard aan met Laagsteprijsgarantie-reclame

Om te beginnen trekt een gele aankondigings-advertentie veel aandacht op de voorpagina, dan een hele gele pagina van Jumbo achterop de wakkere krant vandaag: weer eens een keiharde prijsaanval op concurrent Albert Heijn, waar merkartikelen een stuk duurder blijken. Dankzij JumboJumbo laagste prijs garantie vp‘s laagstJumbo vs AH prijsgarantieeprijsgarantie, claimen ze in de ‘Kijkt u vooral even voor de komma‘-advertentie in De Telegraaf vandaag (vraagje: bonuskortingen niet meegerekend, nemen we aan?). KLIK erop om wat te vergroten. De tekst, voor de zekerheid: ”Bij Jumbo weten wij dat u niet van verrassingen houdt. Zeker niet als u met een vol winkelwagentje voor de kassa staat. Daarom hebben wij de laagsteprijsgarantie. En om te laten zien wat dat in de praktijk betekent, hebben we even twee bonnetjes voor u naast elkaar gelegd. Kunt u het zelf allemaal nog eens rustig bekijken. Best fijn om te weten voordat u weer boodschappen gaat doen toch? Kijk, en ook daarom heeft u ons verkozen tot beste supermarkt van Nederland.”*

In de allerkleinste lettertje links verticaal is te lezen: prijzen gemeten op woensdag 25 februari bij Albert Heijn XL Jan Heijnstraat 10 te Tilburg en bij Jumbo Broekhovenseweg 74b te Tilburg. Kijk voor meer informatie over de laagsteprijsgarantie en de spelregels op Jumbo.com. *Bron: CfK Kerstrapport 2014.

Lees ook:Frank Lammers niet meer te laat dankzij maandaanbiedingen Jumbo
Lees ook:Aanval Dirk op laagste prijs-garantie van Jumbo
Lees ook:Jumbo vergelijkt nu appels én peren en ook die van Lidl in advertentie
Lees ook:Bananenoorlogje Jumbo en AH woedt in de reclame
Lees ook:Jumbo verdedigt zich tegen prijzenaanval Lidl in advertenties met eigen merken

2 reacties op “Jumbo pakt Albert Heijn weer keihard aan met Laagsteprijsgarantie-reclame

  1. ekramers

    Laagste prijsgarantie Jumbo niet altijd en overal, supermarktketen moet campagne aanpassen

    VEGHEL – Jumbo moet de reclamecampagne ‘De laagsteprijsgarantie op groente en fruit. Altijd’ aanpassen. De Reclame Code Commissie vindt de slogan onduidelijk voor klanten en eist aanpassing.

    Er moet voortaan worden vermeld dat de vergelijking alleen voor groente en fruit in andere supermarkten geldt, bevestigt het hoofdkantoor van de supermarktketen in Veghel.

    Niet ‘Altijd’
    Zelfbedieningsgroothandels en weekmarkten vallen bijvoorbeeld buiten die laagsteprijsgarantie. Een groothandel uit IJsselmuiden en marktkoopman uit Nijland tekenden daarom bezwaar aan tegen de slogan.

    Een Jumbo-woordvoerster zegt in het blad Nieuwe Oogst dat de Reclame Code Commissie op zich geen probleem heeft met de laagsteprijsgarantie, maar valt over het woordje ‘altijd’ in de campagne. Dat zou ten onrechte de indruk wekken dat er ook met bijvoorbeeld weekmarkten mag worden vergeleken.

    Prijsverschil terugkrijgen
    De prijsgarantie, waarbij Jumbo klanten een product gratis geven als dat product ergens anders blijvend goedkoper is, geldt alleen voor supermarkten, drogisterijen en slijterijen met een winkel of afhaalpunt in dezelfde vestigingsplaats als de Jumbowinkel.

    In het vervolg gaat Jumbo duidelijker verwijzen naar de spelregels die horen bij de laagsteprijsgarantie, zegt het Veghelse bedrijf.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @ekramers: Dat verhaal is bekend en ook hier gemeld, maar niet relevant voor de advertentie/actie zoals afgebeeld waarin de prijzen van alleen Jumbo en AH worden vergeleken.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.