Op de avond van de Gouden Loeki 2014-verkiezing werd niet bekend gemaakt wie tweede eindigde, na ASR’s Olli van reclamebureau John Doe. De onderlinge verschillen waren waarschijnlijk te gering, speculeerde ik. Klopt, behalve voor Olli, dat 41,2% van de stemmen kreeg. Want de organiserende Ster onthulde wie als nummers 2 t/m 5 eindigden vorige maand. Zonder een indicatie te geven over het aantal stemmen per commercial, maar nu wel met de stemmingspercentages. Tweede eindigde Gamma’s Baby van reclamebureau TBWA\Neboko (21,6%), en derde mijn favoriet, want leuk èn met een moraal, Campina’s Judomeisje, van hetzelfde bureau (19,3%), gevolgd door nr 4 Volkswagen’s Hondje (DDB), met 15,6%, en als vijfde Toyota’s Opa en Oma (Launched), met slechts 2,3%.
Lees ook:Gamma is het merk voor de echte klusser claimt spotje
Lees ook:Reclame voor Spijkenisse, Nissan en Gamma en…
Lees ook:Gouden Loeki-nominaties maart: Centraal Beheer, Gamma en T-Mobile
Lees ook:‘At your service!’ van Pim Fortuyn beste politieke reclameslogan volgens Nederlandse publiek
Lees ook:Met ‘Snelle klus’ haakt Gamma in op eigen Racing Day