”Wil je een positief verschil maken? Dan is het tijd om te gaan beleggen. Had je niet gedacht, hè.” Zegt ons de Triodos Bank op haar site. En roept heel Nederland op: laat ons weten wat je wil veranderen in de wereld. ”Dan vertellen wij hoe je met je geld echt iets in beweging kunt zetten.” Zo, zeg, we moeten nog gaan beleggen ook, in deze uiterst onzekere tijden… Dan wil je liever sparen, toch. Benieuwd waar we dan wel in moeten beleggen; ik dacht trouwens dat Triodos ons spaargeld al zinvol voor ons belegde…
Dus ik wil niet alleen maar vragen lezen, maar ook antwoorden. Deze zomer kwam Triodos Bank met ‘Klein. Het nieuwe groot.’ Een pamflet -maar ook: commercial- van anderhalve minuut met als boodschap: echte verandering komt niet meer van bovenaf, maar van ieder van ons. In deze follow-up film zet de bank de volgende stap. Op www.watwiljeveranderen.nl kan iedereen aangeven wat ze willen veranderen in de wereld. Een speciaal team van Triodos Bank geeft iedereen persoonlijk antwoord. En laat zien hoe je met beleggen echt iets in beweging kunt zetten. De campagne, gemaakt door reclamebureau Dawn, wordt ondersteund door bijgaande commercial van vijftig seconden op TV en in de bioscoop, als ook een campagne op radio en online.
Lees ook:Over kikkers, bazen en meer in spotje Triodos Bank
Lees ook:Internetmarketing: zelf op de film bij Triodos Bank!
Lees ook:Uw geld kan wereld veranderen zegt ASN Bank in campagne
Lees ook:Van het oude klein naar het nieuwe groot met Triodos Bank
Lees ook:Spotje ‘Follow The Money’ vraagt financiële steun voor onderzoeksjournalistiek