Navy SEALS-spotje bekroond als beste wervingsfilmpje in VS

De uitschakeling van Osama bin Laden in Pakistan was natuurlijk de best denkbare reclame voor Amerika’s elite-commando’s Navy SEALS, maar er waren tijden dat ze ‘gewoon’ reclame moesten maken om manschappen te werven. Eerst een printuiting en niet dat spotje, dat paste beter in de lay-out. De SEALS -met als slogan Do you have what it takes?- vermomd als bomen, heel erg goed (dank @ajthijssen voor tip). Het recruteringsfilmpje ‘Footprints‘ werd vijf jaar geleden gemaakt en toen algemeen erkend als als beste filmpje ooit van een Amerikaanse militaire organisatie. Werd gemaakt door reclamebureau Campbell-Ewald in Detroit. Briljant, ja. Via AdFreak.

Lees ook:Naar het circus, maar dan onder water, in spotje Farm Insurance
Lees ook:Bar weinig Amerikaanse reclamebureaus bereid om ‘pro-islam-campagne’ te maken
Lees ook:Briljante Chrysler 200-commercial gaat vooral over Detroit
Lees ook:Beste Engelse dagbladadvertentie. Alleen, niemand snapt ‘m…
Lees ook:Hardwerkende Amerikaan mag eerste elektrische Cadillac introduceren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.