Albert Heijn staat achter oranje. Wisten we natuurlijk al. Nieuw is bijgaand Beesie-spotje, de tweede, nu met Guus Meeuwis (zie de eerste hier). Weer leuk, natuurlijk. Met nog veel meer van de Schouder aan schouder-WK-hit van Meeuwis en Borsato. Knap is dat steeds weer van adverteerder en reclamebureau (TBWA\Neboko). ”Kijk samen met Guus Meeuwis naar Nederland – Japan, en haal je kaarten, nu met 10 euro korting, bij Albert Heijn,” laat de grootgrutter nog even weten. Maar de foodretailwereld is hard en dat is maar goed ook voor de consument. De krant van vandaag bevat minder vrolijke reclame voor AH: de supermarktketen met die beestennaam Jumbo zet de aanval op andere retailers voort -zie overlees- en trompettert keihard dat concurrent Appie liefst 10 pct duurder is… (Met bonus: ”Ook de goedkoopste oranje artikelen vind u bij Jumbo”)
Lees ook:Dirk tot Jumbo: ‘Goedkoper zijn dan AH en C1000 niet zo moeilijk’
Lees ook:Oranje werkt mee aan ‘de’ Beesie-commercial Albert Heijn
Lees ook:Majesteit-reclame voor liedje Meeuwis, Van ‘t Hek (en het WK)
Lees ook:Jumbo neemt Albert Heijn op de korrel (’10% goedkoper’)
Lees ook:‘Logisch dat ik niet meer in Albert Heijn mag komen’ zegt Jumbo-acteur Frank Lammers in interview
Erg slim van Jumbo, eerst de prijzen aanpassen tot 10% goedkoper en dan een advertentie plaatsen. Zo kan elke retailer het doen, maar is dat eerlijk ten opzichte van de klanten ?
Kijk maar eens bij Jumbo voordeel die vandaag ingaat daar staat de sun vaatwastabletten vast laag van 5,69 – 5,95 en in de advertentie van vandaag staan de sun tabletten ineens voor 5,39.