NOC*NSF-sponsor Unilever start corporate campagne OS Beijing

''Van bospaddestoelensoep tot verzorgende dagcrème, onze producten hebben één ding gemeen. Ze helpen je meer uit het leven te halen.'' Zegt de site. Wat mooi, wat nobel. De naam Unilever duikt steeds vaker op in de sportwereld, maar welke producten* (zie doorlees) levert dat bedrijf eigenlijk? Unilever start zowel in België als in Nederland tijdens de Olympische Spelen in Beijing een z.g. corporate campagne waarin het Unilever- merk centraal staat, meldt het bedrijf. Dit vanwege de partnerships die Unilever in beide landen heeft met de olympische organisaties BOIC en NOC*NSF. ''De campagnes zijn gericht op het vergroten van Unilevers zichtbaarheid als onderneming voor de con- sument en het verder communiceren van haar vitaliteitsmissie.'' Dat laatste doet zij door inzicht te verschaffen in deproducten en merken die Unilever voert en bekendheid
te geven aan de partnerships die Unilever in beide landen heeft met de
olympische comités. In België zal het Unilever-merk tijdens de
Olympische Spelen te zien zijn in krantenadvertenties (zie uiting links). In Nederland zal
het merk rond de uitzendingen van de Olympische Spelen en de
Paralympische Spelen op de Publieke Omroep te zien zijn op televisie en
via digitale media. De campagnes zijn gemaakt door reclamebureau Grey
Amsterdam, aldus Unilever in het persbericht.

De beide campagnes passen in Unilevers streven om – na de lancering
van de vitaliteitsmissie en het nieuwe corporate logo in 2004 en het
plaatsen van het Unilever-logo op alle productverpakkingen – een
volgende stap te zetten om de bekendheid van haar bedrijfsnaam, logo en
activiteiten in beide landen te vergroten. ''Deze stap kan worden gezien
als de aanzet tot een grotere zichtbaarheid van het Unilever-merk in de
toekomst.''
Zie een commercial HIER en nog eentje HIER: ''Unilever. Supporter van ons Olympisch team en haar fans.''

*Ze staan allemaal hier. Ik noem snel even de meeste Unilevermerken, een indrukwekkend rijte: van AdeZ tot Ola, van Calvé tot Cif, van Dove tot Glorix, van Axe tot Andrélon, van Blue Band tot Unox, van Becel tot Oma, van Sun tot Bertolli en van Omo tot Lipton…

Lees ook:Unilever laat Braziliaanse reclamemakers spelen met haar logo
Lees ook:Unilever sluit deal van €70 miljoen voor reclame op Publieke Omroep
Lees ook:Unilever (Calvé, Axe, Rexona, Calvé, Unox) vier jaar sponsor KNVB
Lees ook:Unilever verschuift sponsoring KNVB naar Lipton-merk
Lees ook:‘Kwaliteit veel Olympische reclame laat te wensen over’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.