Dagbladadvertentie ABN Amro moet klanten geruststellen

ABN Amro staat vandaag in de dagbladen met een opvallende advertentie, ABN AMRO BLIJFT. Daarmee wil 's lands grootste bank duidelijk maken dat klanten op de bank kunnen blijven rekenen: ALSOF ER NIETS VERANDERT, besluit de pagina, boven de slogan Meer mogelijk maken. Er staat wat te gebeuren, zegt 's lands groots- te bank, op wiens klanten driftig gejaagd wordt door de concurrentie. ''Maar dat gaat niet ten koste van al die mensen, kennis en ervaring. Integendeel: daar is het onze toekomstige partners juist om te doen. Dus wat er in de nabije toekomst ook gaat gebeuren, één ding staat als een paal boven water: de ziel van ABN Amro blijft'', zo schrijft de bank in de advertentie. ABN Amro is

sinds enkele maanden het onderwerp van een overnamestrijd tussen de Britse bank Barclays en een bankenconsortium geleid door Royal Bank of Scotland, met daarin Fortis, dat heeft toegezegd dat alle filialen in Nederland ABN Amro blijven heten.

Communicatiespecialisten dringen al geruime tijd aan op zo'n campagne, goed voor ABN Amro dat-ie er is. Maar wel erg laat, de jacht op ABN Amro-klanten is de laatste maanden verhevigd. Ook op die van de Postbank, dat t.z.t. ING Bank gaat heten. In de jacht gaat zich ook, als outsider, DSB Bank van Dirk Scheringa storten, na de belangrijke imago-winst (en kwaliteitsinjectie) als gevolg van het aantrekken van oud-minister Gerrit Zalm. Knappe zet van Scheringa.

Ondanks de stroom geruchten dat ABN Amro al enkele duizenden klanten heeft zien vertrekken, meldt de bank in de laatste alinea: ''Wat tenslotte ook blijft -en daar zijn we nog het meest trots op- is onze trouwe groep van 4,5 miljoen klanten. Omdat zij zich niet voor kunnen stellen dat een eventuele nieuwe partner, al het goede van ABN Amro zal laten schieten. Dus of onze slogan nu straks wel of niet verandert: we blijven gewoon meer mogelijk maken. Alsof er niets verandert.'' Het lijkt wel een verkapte waarschuwing aan het adres van de nieuwe koper(s)…

Lees ook:ABN.Amro en Fortis gaan samen, maar wij gaan vóór
Lees ook:Rabobank blijft zichzelf maar doet het wel anders in advertentie
Lees ook:‘De’ bank is terug, maar ABN Amro is nu De bank anno nu
Lees ook:ABN Amro lonkt naar oude klanten van bank per advertentie
Lees ook:Fatima en Teun in sponsorduel ABN Amro – Rabobank

4 reacties op “Dagbladadvertentie ABN Amro moet klanten geruststellen

  1. A Toet

    Zie alle andere ABN AMRO uitingen van het afgelopen half jaar. ‘Alsof’ is een vast onderdeel van de pay-off en moet niet worden opgevat als ‘nep’ maar bv. als ‘wij maken het mogelijk dat u dit voelt’.

    Een goed voorbeeld is de campagne met als pay-off ‘Alsof alles om u draait.’

      /   Beantwoorden  / 
  2. thomthom

    weet ik. maar dat woordje zorgt ervoor dat de belofte van het merk niet zal worden ingelost. Maar goed, meningen verschillen, ik vind het niet zo’n sterke themaregel.

      /   Beantwoorden  / 
  3. rabo fan

    te weinig en te laat en bovendien is abn amro hun goede reputatie reeds jaren geleden kwijtgeraakt. typisch groenink, niet luisteren en ook niet acteren tenzij in het voordeel van zijn eigen portefeuille.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.