Transformers troef in commercials Saab en Nissan


Als je niet meer weet wat je moet doen met je autoreclame, bedenk dan een transformer. Auto wordt robot of beest en dan gelukkig weer auto. Leuk idee, dacht eerst het reclamebureau van Citroen, toen dat van Saab en nu ook het bureau dat zich inzet voor de Nissan 4×4-serie. Het resultaat is indrukwekkend. Even verder lezen om de nieuwe commercials van Saab en de Nissan te zien.

Volgen de twee nieuwe filmisch/technische hoogstandjes. Eerst de commercial voor Nissan 4×4, met grommende motor en de slogan (in de reclame pay-off genoemd) ‘Naturally Capable’. In staat tot alles, en dat geloven we nu meteen.

Dan de Saab SUV, die, naar het schijnt, niet best verkoopt omdat ie te weinig Zweeds en te veel Amerikaans (lees: General Motors, dus nogal gewoon) zou zijn. Kennen we Saab ook niet van straaljagers? Juist, zie er eentje veranderen in een SUV, want aan dat imago wordt hard gesleuteld. Pay-off dus: ‘Saab. Born from jets.’

Om compleet te zijn hebben we de eerste transformer van Citroen, de C4, er ook maar bijgezet. Pay-off: ”Alive with technology.”

Lees ook:Enkele reclame-uitingen ter nagedachtenis aan SAAB r.i.p.
Lees ook:Breakdance-parodie: Citroën C4 tegen Citroën 2CV
Lees ook:‘Victor en de gemiste kans van Saab…’ (Alles is reclame)
Lees ook:Natuur en Milieu: ”Milieuclaim Saab over BioPower-motor misleidend”
Lees ook:Staying Alive met de Newyorkse transformer genaamd Citroën C4

Eén reactie op “Transformers troef in commercials Saab en Nissan

  1. Arnout

    En vergeet de “stoelen in de vloer” van Chrysler (?) niet! Ook zo’n transformers-deuntje erachter

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.