Eerste digitale Mupi van Europa gelanceerd door JCDecaux

Decaux digi mupiBuitenreclame-exploitant JCDecaux nam donderdag op het Rembrandtplein in Amsterdam haar eerste ‘digitale object’ in gebruik: de Mupi Métropole. Met Hi als kick-off adverteerder. ”Hiermee beschikt JCDecaux over het eerste volwaardige digitale buitenreclameobject op Abri/Mupiformaat in de openbare ruimte in Europa,” meldt het persbericht trots. De Mupi Métropole heeft een high tech 72” lcd-scherm. Met het content management systeem kunnen uitingen middels live updates altijd aangepast worden en inhaken op de actualiteit. ”Zo kunnen adverteerders inspelen op weersomstandigheden, het tijdstip (daypart advertising) en kunnen social media- en RSS-feeds in de uitingen worden geïntegreerd. Daarnaast kan een digitale Mupi gebruikt worden voor crowd control bij evenementen of calamiteiten en gaat JCDecaux er Ambert Alerts op uitzenden.

Lees ook:Digitale buitenreclame in Amsterdam en Rotterdam van JCDecaux geclaimd als primeur
Lees ook:Gratis Justin Bieber-posters uitgedeeld via dispensers door JCDecaux en Calvin Klein
Lees ook:Reclame-aanbiedingen via bluetooth op Heathrow
Lees ook:Staatsloterij zorgt met Oudejaarstrekking voor vuurwerk met buitenreclame
Lees ook:VW’s nieuwe Scirocco krijgt echt licht in buitenreclame JCDecaux

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.