Denie opvolger Driessen als nieuwe voorzitter BVA

Frenkel Denie is gekozen tot nieuwe voorzitter van BVA/Bond van adverteerders. Dat gebeurde tijdens een bijzondere algemene ledenvergadering. Hij volgt Jan Driessen op, die de afgelopen 5,5 jaar voorzitter is geweest en was de afgelopen jaren al vicevoorzitter en lid van het DagelijBVA Frenkel Denieks Bestuur van BVA. Denie (foto) is in ‘t dagelijks leven Marketing Directeur bij FrieslandCampina, verantwoordelijk voor Europa, Midden-Oosten en Afrika. Daarvoor was hij achtereenvolgens werkzaam bij Procter & Gamble en Bavaria. Tijdens diezelfde ledenvergadering zijn Nico Rijkhoff (Ziggo) en Mireille Spapens (Deloitte) toegetreden tot het Dagelijks Bestuur, respectievelijk in de functie van vicevoorzitter en penningmeester. Mireille Spapens volgt Loïke Stelwagen op, die de afgelopen 10 jaar actief betrokken is geweest bij het BVA bestuur, meldt een persbericht vanmiddag.

Frenkel Denie werkt als Marketing Directeur bij FrieslandCampina, verantwoordelijk voor Europa, Midden-Oosten en Afrika. Daarvoor was Frenkel achtereenvolgens werkzaam bij Procter & Gamble en Bavaria. Frenkel was de afgelopen jaren al vicevoorzitter en lid van het Dagelijks Bestuur van BVA.

Frenkel Denie: “De afgelopen jaren hebben we verantwoorde communicatie echt op de kaart gezet. Dit blijft een belangrijk onderwerp, zeker gezien de toekomstige discussies over privacy. De uitdaging voor de komende jaren is om de relevantie voor leden nog meer helder en tastbaar te maken. En nieuwe verbindingen te leggen tussen leden en met bredere lagen communicatiespecialisten bij de aangesloten adverteerders. Het nieuwe Communicatiehuis in Amsterdam, waar we met andere spelers uit de reclamebranche samenwerken, wordt wat mij betreft het centrum van die ledenbinding.”

Jan Driessen: “Ik ben blij dat we de nieuwe voorzitter, vicevoorzitter en penningmeester uit eigen gelederen hebben kunnen voordragen. Dat geeft de huidige kracht van BVA weer. Allen hebben een grote betrokkenheid en bereidheid om zich in te zetten voor het verder verbeteren van onze branche. Samen hebben we de afgelopen 5 jaar hard gewerkt om BVA bond van adverteerders weer gezaghebbend en toonaangevend te maken. ”

Het Algemeen Bestuur van BVA is nu als volgt samengesteld:

Frenkel Denie, Marketing Directeur, FrieslandCampina – voorzitter
Nico Rijkhoff, Director Brand, Ziggo – vicevoorzitter
Mireille Spapens, Director Brand, Communications & Corporate Social Responsibility, Deloitte – penningmeester
Harry Dekker, Media Director, Unilever
Wil Giezenaar, Manager Marketingcommunicatie, Pon’s Automobielhandel
Arjan Veraart, Hoofd Corporate Communicatie Rabobank Nederland

Over BVA
BVA bestaat 95 jaar en is dé vertegenwoordiger van adverteerders in Nederland. De leden van BVA vertegenwoordigen samen ruim 3 miljard euro aan media-uitgaven per jaar. BVA heeft als doel: het bevorderen en bewaken van vrijheid van verantwoorde commerciële communicatie, het vergroten van de communicatie effectiviteit van haar leden en het samenbrengen van leden.

Aldus het persbericht.

Lees ook:Nominaties Adverteerders en Reclamebureaus van het Jaar 2014 bekend
Lees ook:Dirk en WWF winnen publieksreclameprijs ‘Dagbladgoud 2008′
Lees ook:BNR-columnist Manfred Bik vindt ‘reclameluwe’ zaterdag van adverteerders geen goed idee
Lees ook:Jack de Graaff van Publicis is nieuwe SIRE-voorzitter
Lees ook:ADCN’s Peter van Zijp én Rob Mol (ex-Centraal Beheer) Reclameman van het Jaar 09

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.