Volkswagen introduceert Snake-spel als interactieve reclamegame

Volkswagen lanceerde vandaag een nieuwe interactieve campagne: Volkswagen Snake, lees ik op Marketing Facts. Inderdaad, gebaseerd op het bijzonder populaire spelletje snake, vooral bekend van de Nokia-gsm. Maar dan met VW en te vinden op deze DEZE SITE. Het reclamespel -advergame in 't jargon- is een vervolg op de erg geestige landelijke verrassend betaalbaar-campagne van Volkswagen die de vanaf-prijzen van een aantal belangrijke modellen accentueert (het imago van VW is immers opmerkelijk duur). MF citeert Mervyn ten Dam van bureau Achtung!, de maker van VW Snake: ''Een nieuwe vanaf-prijs komt pas tot leven, wanneer je het verschil ten opzichte van de oude prijs ontdekt. Met het laagdrempelige spelprincipe van Snake doe je dat spelenderwijs: je speelt de prijs omlaag, hoe lager de prijs, hoe meer volk achter je wagen.'' 

Lees ook:Eindelijk een advertentie van de nieuwe Volkswagen Up
Lees ook:Snake spelen in ‘t echte leven kan in Nokia’s nieuwe N-gage-spotje
Lees ook:Volkswagen kwijt geen probleem met app zegt spotje
Lees ook:Nieuwe prijzen erbij: Groene Effie, Smart Budget Effie
Lees ook:‘Niet bij Dirk!’ Advertentie haakt in op stijgende frietprijs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.