Nestlé-repen laten pikken uit ‘verongelukte’ vrachtwagen – als reclame

Tryvertising heet het, aparte manieren verzinnen om de consument gratis en onverwacht met je product kennis te laten maken. Geen nieuw reclamefeno- meen, blijkt uit wat gegoogel. Vakblad Adformatie meldt deze week een spectaculair nieuw voorbeeld uit Londen. Een bureau liet enige maanden geleden opzettelijk een vrachtwagen scharen in Covent Garden, waardoor dozen vol Nestlé Double Cream choco- laderepen op straat terecht kwamen. Wat doet het publiek? Pakken & opeten of gewoon doorlopen? ''Er liepen weinig mensen door.'' Volgens Carbon Marke- ting hebben 70.000 mensen de repen gezien, wil 84 pct er later eentje kopen (en ervoor betalen haha) en bedraagt het bedrag aan gratis mediapubliciteit bijna 250.000 euro…

Lees ook:Bloemendalers ‘schrokken zich rot’ van 1850-spotje-in-wording
Lees ook:Tjolk kondigt terughaalactie aan in advertentie in de krant
Lees ook:Break-dancer daagt ‘double-Dutcher’ uit in Nike-spotje
Lees ook:Magnum-ijs eerste reclameklant op Amsterdamse tram zegt JCDecaux trots
Lees ook:Ditzo kondigt nieuwe ‘Prepaid Pechhulp’ aan in advertentie

2 reacties op “Nestlé-repen laten pikken uit ‘verongelukte’ vrachtwagen – als reclame

  1. Jovi

    Leuke stunt zeg en wat kost dat nou, geen scheet. Kom maar op op de Dam ofzo.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.