Op 21 december 2006 meldde site Nabbnet van het Nationaal Adviesbureau Buitenreclame, dat tramreclame in Amsterdam definitief verdwenen was. Vandaag kondigt Bart de Vries, Commercial Director van buitenreclame-exploitant JCDecaux trots aan in zijn reguliere grotendeels geanimeerde videojournaal aan dat reclame op de trams in de hoofdstad terug is, met als eerste adverteerder ijsmerk Magnum op Koningsdag, ‘terwijl er maar liefst anderhalf miljoen mensen door de stad liepen.’ En: ”Als dát geen goeie aftrap is van een branding (=merk) campagne, dan weet ik het ook niet meer”, aldus De Vries. Die doorgaans meldt -maar deze keer niet- dat buitenreclame de meest populaire vorm van reclame is volgens het Nederlandse publiek. Of minst impopulaire .
Lees ook:Met buitenreclame is het makkelijke scoren zegt JCDecaux
Lees ook:‘Automerken lijken extra te adverteren door tegenvallende verkopen’ – Adfact
Lees ook:Robeco, Rabo, Philips storten zich op skipiste-reclame
Lees ook:‘Rampencampagne’ Postbus 51 slaat niet aan, claimt hoogleraar
Lees ook:Flashmob en Beethoven maken reclame voor Spaanse bank