Belgische reclamesector start steunactie voor Filipijnen

Gisteren is een België een sms-actie van de reclamesector daar gestart om het leed in de Filipijnen te verlichten. Op initiatief van reclame Darwin BBDO werken CCB, ACC, en de vaktitels PUB en MM die samen minimaal €10.000 willen ophalen ‘‘en zo het cliché dat reclamemensen eFilipijnennkel aan awards denken te ontkrachten.” Schrijft het Belgische vakblad Pub op haar site. Vandaar de lijn: “Geen schijnwerpers of applaus, enkel voldoening.” Geestig. Het geld zal via Unicef zijn weg vinden naar de slachtoffers van tyfoon Haiyan. “Een knap initiatief vanuit een sector waar we steeds op kunnen rekenen. Alvast een grote merci!” zegt Isabelle Marneffe, directrice communicatie bij Unicef BE. De actie maakt gebruik van de nieuwe InstantPay tool van CM Telecom. Hierdoor kan je via sms ook grotere bedragen schenken en blijft de helft niet hangen bij de operatoren. Dus even niet aan Cannes denken, maar gewoon je hart volgen. Sms FIL5, FIL10, FIL25 of FIL50 naar 8850 of ga naar haiyan.be. Bedankt! Aldus vaktitel Pub.

Lees ook:‘Kennis reclamesector nuttig voor politiek, overheid’
Lees ook:CMC’s Van Schinkelshoek over reclamesector: ‘We worden van alle kanten bedreigd’
Lees ook:Rob Trip spreekt Hulp voor Filipijnen-spotje Giro 555 in
Lees ook:RTL-presentatoren in spotje Unicef-actie ‘We gaan voor nul!
Lees ook:Samenwerkende hulporganisaties: Help slachtoffers Syrië

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.