Reclame voor boek Nina Brink en verdediging auteur Eric Smit

Nina Brink boekEven tussendoor een ongebruikelijk blogbericht, maar voor deze actie maak ik graag reclame. En dit is toch een blog over reclame, niet waar. Het gaat om steun voor journalist Eric Smit. Zoals bekend voert Nina Brink -eigenlijk Nina Storms-Vleeschdrager- al tijden actie tegen Smit, de auteur van bestseller boek Nina. De onweerstaanbare opkomst van een power lady ( hier te koop). Brink is het oneens met het boek en lijkt hem kapot te willen procederen, zoals haar echtgenoot Pieter Storms onlangs in een interview bevestigde. En Nina liet beslag leggen op Smit’s bezittingen. Lees meer hier. Dit soort misbruik van juridische procedures dreigt de persvrijheid in gevaar te brengen. Let ook dit pleidooi van Yves Gijrath in Het Parool. Hij is een uitgever. Volg mij en koop het boek en/of  stort een bijdrage op Stichting Muckraker  is 78.49.32.972 (Triodos Zeist) met als vermelding ‘Bijdrage Strijd Eric Smit.’
De Stichting Muckraker wordt gefinancierd door donaties van particulieren die zich zorgen maken over de persvrijheid in Nederland. Zij helpt journalisten die slachtoffer zijn van juridisch machtsmisbruik en ondersteunt Smit. Eerder werd Smit al gesteund door het Persvrijheidsfonds, dat in 2007 door de Nederlandse Vereniging van Journalisten en het Genootschap van Hoofdredacteuren werd opgericht. Doel:  juridische procedures met een principieel karakter, die het de journalistieke beroepsgroep mogelijk maken om in zoveel mogelijk vrijheid haar werk te doen, te starten en te ondersteunen.

Lees ook:Telegraaf publiceert rectificatie-advertentie over 4iTrust en Nina Brink
Lees ook:Reclamespel Mitchum-geuren: ‘mannelijkheidsmeter’
Lees ook:Journalisten zijn geen terroristen meldt affiche
Lees ook:Ik heb wel leukere dingen gezien van Domino Pizza’s
Lees ook:Reclame gemaakt voor Dennis Bergkamp-boek in Telegraaf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.