Het is een traditie dat nieuwe bewoners van het Witte Huis een hondje meenemen en laten President- elect Barack en first Lady in spé Michelle Obama ook nog eens twee jonge kinderen hebben… Honden- voermaker Pedigree speelt daar handig op in met bijgaande uiting, waarin de aandacht wordt gevestigd op het hondenadoptieprogramma van het bedrijf. Pedigree profiteert niet alleen van de grote hoeveelheid aandacht die deze advertentie ongetwijfeld krijgt, maar ook van het gegeven dat geadopteerde zwerfhonden zo die eindelijk eens goed te eten krijgen. En misschien wel de brokken van Pedigree. Zie ook de Dogs Rule-site. Benieuwd of het hondje van brokkenmaker Bush ook aan de Pedigree was. Slimme actie dus van pr-bureau Weber Shandwick uit Obama's home town Chicago en reclamebureau TBWA/Chiat/Day in LA. Via Creativity.
Lees ook:Hondenliefhebbers! Lachen ze in spotje voor Pedigree Meaty Bites?
Lees ook:Verwaarloosde honden gevoed door Pedigree in spotje
Lees ook:Pas op de hond! Hij stinkt uit zijn bek (in Pedigree-reclame)
Lees ook:Beelden Michelle Obama, Oprah en Tyra Banks misbruikt in PETA-reclame
Lees ook:Griesmeelpudding met rode bessensaus: waarschuwing Mona-advertentie