Voor $1 verkocht: reclamebureau Robert Mugabe geloosd door WPP

WPP in Londen, de op een na grootste reclamegigant in de wereld, heeft zijn belang van 25 pct in zijn reclamebureau in Zimbabwe voor 1 dollar van de hand gedaan, melden Britse sites en kranten. Het bureau, Imago Young & Rubicam, werkte aan de herkiezing van Robert Mugabe. Het is verkocht aan de directeur, Sharon Mugabe, maar pas nadat bevestigd was dat zijn geen familie was. Een official van het tweede bureau van Zimbabwe werkte voor Robert Mugabe ''als privé-persoon'', maar toch wilde WPP er vanaf. De naam Young & Rubicam (een van de vele bureaunetwerkerken van WPP) verdwijnt ook van de gevel, aldus Utalkmarketing.

Lees ook:Van de makers van ‘Waar is mijn patat’ nu dollen met Gadaffi, Sadam, Mao en Mugabe (van Nando fastfood)
Lees ook:‘Dankzij Mugabe is dit geld behang’ – protestbillboard in Zuid-Afrika
Lees ook:Geld maken gecombineerd met OS winterspelen in spotje
Lees ook:Doordenkertje als reclame-uiting uit Israel voor Heinz Hot Ketchup
Lees ook:Toupetje leidt heel eigen leven in Argentijnse commercial voor MTV

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.