‘s Werelds grootste adverteerder P&G snijdt niet in reclame-uitgaven

Van Dreft tot Pampers, van Pringles tot Braun, van Duracell tot Gillette, van Boss-geuren tot Tampax, van Old Spice tot Max Factor. En nog véél meer. Als je dit allemaal internationaal op de markt brengt ben je heel groot; Procter & Gamble in Cincinnati in de VS is niet voor niets 's werelds grootste adverteerder. Het goede nieuws: hun  financiële topman Clayton Daily heeft net gezegd dat er bij P&G, ondanks dat de vraag naar al die producten minder is dan verwacht (en achterblijft bij sommige concurrenten) en fikse reorganisaties bij de marketing- afdelingen niet wordt bezuinigd op de reclame-uitgaven in de media. Het afgelopen fiscale jaar, dat eind juni eindigde, gaf P&G 10.4 pct van de totale omzet uit aan reclame, hetzelfde percentage als in  het voorgaande jaar. Dat komt neer op 7.9 miljard dollar, 9 pct meer dan in het vorige jaar, aldus meldt het Amerikaanse reclamevakblad AdAge.

Lees ook:‘Internet internationaal groter reclame-medium dan tv in 2016′
Lees ook:Procter & Gamble weer veruit de grootste adverteerder ter wereld
Lees ook:Al in 2009 overtreft internetreclame uitgave aan tv-reclame in het VK
Lees ook:Reclamebestedingen op tv bijna 4 pct omhoog in eerste kwartaal
Lees ook:Ondanks crisis meer uitgegeven aan inhaakreclame WK

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.