Man United en Man City spelen zonder reclame in herdenkingsgame

Manchester United speelt zondag thuis tegen Manchester City in een speciaal shirt om de vliegtuigramp uit 1958 te herdenken. De club draagt een shirt in de stijl van de jaren vijftig, zonder reclame en met de rugnummers één tot en met elf, meldt Sportweek. Het is vandaag 50 jaar geleden dat de tragedie van de Busby Babes zich voltrok. Manchester City steunt de herdenking van de stadsrivaal en besloot om
ook in een speciaal shirt te spelen, zonder reclame en kledingmerk. Het elftal van manager Matt Busby kwam op 6 februari 1958 terug van een Europacup-wedstrijd tegen Rode Ster Belgrado. Na een tussenstop in München stortte het vliegtuig bij het opstijgen neer. Acht spelers en drie officials van de club kwamen om het leven. In totaal stierven er 23 mensen. Meer achtergrond over die ramp hier. Shirtsponsor van Man United is de Amerikaanse verzekeraar AIG, Man City werkt met Thomas Cook.

 

Lees ook:Ferdinand, Giggs and Park lopen op water voor Smirnoff
Lees ook:Kobe Bryant in popart advertentie van Turkish Airlines
Lees ook:Agüero, De Gea, Kompany, Sánchez en Rodríguez in nieuw Blue Card-spotje CL-sponsor Pepsi Max
Lees ook:Softwarebedrijf AFAS wordt hoofdsponsor van AZ
Lees ook:‘Beste opleider van het WK’ pronkt Feyenoord in club-advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.