‘'Reclame kost zwemster bijna het leven,'' kopte RTL Nieuws gisteravond. Zo erg was het gelukkig niet. Maar de Australische topzwemster Brooke Hanson (29) is wel gewond geraakt door een promotie-actie voor een bubbelbad van Endless Spas, haar sponsor van de laatste drie jaar. De populaire, net getrouwde Olympisch kampioene van Athena kreeg waarschijnlijk een zware electrische schok op een Trade Show in Melbourne. Ze stortte in elkaar, toen ze het water uitstapte
en werd met spoed naar een ziekenhuis vervoerd. Hanson mocht na een dag weer naar huis, maar ze heeft nog steeds last van een flinke hoofdpijn en een pijnlijke arm en er zijn twijfels over haar zwemcarrière. Het onderzoek duurt nog voort; dat ze is geëlektrocuteerd is vreemd genoeg nog niet bevestigd.
Volgens de Daily Telegraph zou Hanson geen actie willen ondernemen tegen haar sponsor, mits vaststaat dat de veiligheid gegarandeerd is voor de toekomst. Op de site van Endless was er vanochtend nog niets over het drama -ook voor dat bedrijf- te lezen.
Lees ook:Circusreclame vanaf 1825 onderwerp tentoonstelling
Lees ook:Koninginnedag: Nurofen-sticker tegen bruggen(hoofd)pijn
Lees ook:‘Medisch gezonde vrouwen met stabiele relatie’ gezocht in onderzoek-advertentie
Lees ook:Families voor alcoholverslavingsonderzoek per advertentie gezocht door AMC
Lees ook:‘Our world at the cost of their life?’ Advertentie WNF in India
He gadverdamme, dat raakt me toch meteen weer als zwemmer. Als ‘onze’ Pieter maar uitkijkt en niet uitglijdt over de Sanex, bij het uit het bad stappen, bij een van zijn sponsortours!
En jouw sponsor is ook gewaarschuwd (:-)
Iets anders even, dit blog van een Britse accountplanner vind je misschien interessant: http://russelldavies.typepad.com/advertising_practitioner/