Overheid bespaart miljoenen op reclamecampagnes

De rijksoverheid bespaart ieder jaar zes miljoen euro op het gebied van overheidscommunicatie, inclusief imago- en arbeidsmarktcampagnes. Dat blijkt uit een brief die minister-president Balkenende gisteren aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. Dat is een miljoen meer dan gepland. Tijdens de looptijd van het project, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst, zijn de volgende plannen gerealiseerd: Eén rijksbreed loket voorpublieksvoorlichting bij de Postbus51 Informatiedienst, een bedrijvenloket waar ondernemers met hun vragen terecht kunnen, rijksbrede arbeidsmarktcommunicatie, waar imago- en wervingscampagnes van de verschillende departementen zijn samengevoegd, de inrichting van een unit Campagnemanagement bij de Rijksvoorlichtingsdienst waar alle massamediale campagnes van de rijksoverheid voortaan worden uitgevoerd en begeleid, de invoering van de Stijlgids op bijna alle departementale websites en talrijke gebundelde aanbestedingen die inkoopvoordelen hebben opgeleverd.

De krachtenbundeling heeft ook tot kwaliteitsverbetering. Een ''aansprekende verbetering'' is gerealiseerd op het gebied van de publieksvoorlichting. Door het samenvoegen van de publieksvoorlichting van de ministeries bij de Postbus51 Informatiedienst is de rijksoverheid nu voor het publiek van 9.00u tot 21.00u bereikbaar. Vroeger waren de afzonderlijke departementen gemiddeld zo'n 6,5 uur per dag bereikbaar voor vragen van burgers.

n 2004 is gestart met het interdepartementale project 'Samenwerking  Uitvoering Rijksbrede Communicatie'. 

 

Lees ook:Postbus 51 nu ‘Rijksoverheid’ maar spotjes blijven bestaan
Lees ook:Overheid droeg ruim €8,5 m. bij aan maken omroepprogramma’s
Lees ook:Postbus 51-spots bij Beeld en Geluid: ook als lesmateriaal
Lees ook:Postbus 51-campagnes overheid: minder maar wel effectiever
Lees ook:Eén logo en huisstijl voor hele Rijksoverheid, jaarlijks €5 m. bespaard

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.