Commercial van Pedigree Light die nooit op tv komt

Een COMMERCIAL voor heavy honden van Pedigree Light die nooit op tv zal verschijnen. ‘'Soms wordt er bij ons bureau -Tequila in Amsterdam- wel eens iets bedacht dat niet zo geschikt is voor TV'', blogt een medewerker van dat bureau op DutchCowboys. ‘'Maar dit idee willen we jullie toch niet onthouden…'' Fijn, geestig, en van mij mag dat filmpje zeker op TV. Maar de klant zal er wel nooit akkoord mee gaan, denk ik, met oog op -vermeende- tere hondenliefhebbershartjes van sommige Pedigreeklanten.

Lees ook:NIET op kantoor bekijken, dit Chinese spotje over Durex
Lees ook:Binck Bank in nieuwe commercial: ‘grootbank’ berooft beleggers
Lees ook:De man in de kast van de vrouw: erg geestig spotje Canal+
Lees ook:Winkels tijdelijk dicht in internetfilmpje Bijenkorf over de Dolle Dagen
Lees ook:Headbanger tegen gevaar van zwaarlijvigheid

3 reacties op “Commercial van Pedigree Light die nooit op tv komt

  1. Joost

    Michael,

    Het filmpje komt van Niels Bartels en Joep Drummen van ons zusterbureau TBWA\. Je redenering is verder overigens helemaal juist ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Joost

    Dat moet dus zijn Niels de Kuiper (even een mentale persoonsverwisseling…)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Bas Kelderman

    Ik snap heel goed dat dit filmpje de buis niet heeft gehaald. In eerste instantie zou ik persoonlijk ook snel zeggen dat de humoristische factor een positieve link legt naar light voer. Maar daarmee wordt de doelgroep(hondenbezitters die kwalietit willen) vergeten. Pedigree wil zich namelijk profileren als het voer van professionals(vokkers trainers etc.)net als veel andere merken overigens.
    De doelgroep die daadwerkelijk het product koopt zijn natuurlijk niet aleen profs, maar liggen wel degelijk in het hoger opgeleid segment. Dat brengt met zich mee dat zij weten dat een hond nimmer zal verdrinken door overgewicht. Hiermee wordt tevens de negatieve tegenkant benadrukt van het product. Er word namelijk voorgeschotelt dat het anders slecht afloopt met je hond. Tuurlijk is dit overdreven, maar als reclame maker moet je weten dat dergelijke negatieve boodchappen onbewust doorwerken, dit heeft overigens niets te maken met de op -vermeende- tere hondenliefhebbershartjes waar over werd gesproken, maar zit in iedereen!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.