AH begint met reclame op gsm’s van klanten


Ook reclame op mobieltjes rukt op. Albert Heijn gaat bij er bij klanten in een filiaal in Den Bosch reclame op maken. In samenwerking met fabrikant Go-Tan wordt via de draadloze bluetooth-technologie informatie over Oosters eten naar de gsm’s van de klanten verstuurd. Logisch, de vestiging staat twee weken in het teken van het Verre Oosten.

Het bericht, een zogenoemde bluetooth-flyer, verwijst naar een wokmeubel van Go-Tan waar alle ingrediënten voor een wokgerecht te vinden zijn, zo meldt Zibb Retail.

Bij het AH-filiaal worden onder meer dans-, vechtsport- en kookdemonstraties gegeven. De gsm-boodschap is (gelukkig voor de klanten) beperkt: ze krijgen slechts ‘Stel je wokgerecht samen in de Go-Tan wokshop in dit AH filiaal’ op hun schermpjes te zien.

Bureau One Shoe beproefde de Bluetooth-technologie als
reclamevehikel eerder al op MKB-beurzen. Michiel van Velde tegen Emerce: "We zijn nu in
gesprek met beurzen en een automerk. Zij kunnen tijdens evenementen
tekst, foto’s en filmpjes uploaden naar telefoons. Bijvoorbeeld om
thuis de nieuwe auto te laten zien aan partner, kinderen of bekenden."

Mits
bedrijven goed communiceren dat er Bluetooth-reclame in de lucht hangt,
dan is het bereik in potentie tussen de 40 à 50 procent. Standaard
heeft hooguit 25 procent van de Nederlandse mobiele bellers de
Bluetooth-zender in zijn telefoon aan staan. One Shoe gaat na volgende
week de statische resultaten van de actie verzamelen.

Lees ook:Bluetooth-reclame helpt Borsato bij actie War Child
Lees ook:IBM wil dvd’s goedkoper maken door film te stoppen voor reclame
Lees ook:De Beanie-muts in de reclame bij BluetoothWear
Lees ook:Reclame-aanbiedingen via bluetooth op Heathrow
Lees ook:LOL. Get a Mac straft Mr PC weer af in aflevering zoveel van de serie (b)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.