Mede door de nieuwe CL-sponsordeal wil Japan’s Nissan de grootste Aziatische autofabrikant in Europa worden na Toyota. De kans dat dat zal lukken lijkt mij klein, gezien Toyota’s oersterke merkimago & ondanks verschillende terugroep-tegenslagen. De komende vier jaar zal Nissan prominent aanwezig zijn rond de wedstrijden in de Champions League, het hoogste podium voor clubvoetbal in Europa. Al 20 jaar, sinds het seizoen 1992-1993, was Ford sponsor. Volgens onbevestigde berichten in de pers zou het gaan om een deal ter waarde van jaarlijks $75 miljoen (€54 miljoen) gaan. De Champions League heeft achtsponsoren, waaronder het Nederlandse biermerk Heineken, die in de stadions reclame mogen maken en het miljoenenbal mogen gebruiken in reclame-uitingen. Volgens Nissan kijken gedurende het seizoen ongeveer 4 miljard mensen over de gehele wereld naar de Champions League, meldt De Telegraaf vandaag.
Lees ook:De kluit beduveld met Champions League-beker, door Heineken
Lees ook:Nieuwe Ford Mustang te koop reclamestunt tijdens Champions League-finale
Lees ook:Carlsberg wil 20% meer bier verkopen dankzij sponsoring EK Voetbal
Lees ook:Heineken is nu al winnaar van de Champions League-finale
Lees ook:Oei. Reclame PlayStation 3 in Xbox 360-voetbalgame