Actie tegen huwelijksmarkt voor Chinese vrouwen in infomercial cosmeticamerk SK-11

De ‘Marriage Market Takeover‘ is onderdeel van een sterke sociale campagne van SK-11, met o.a. Cate Blanchett als reclame-uithangbord:  #changedestiny. Die moet Chinese vrouwen inspireren en kracht geven om hun eigen toekomst te kiezen, maar sterkt ook vrouwen in veel andere landen in hun onafhankelijkheidsstreven. Zie bijgaande fascinerende minidocu van vier minuten als infomercial

van het internationale Procter & Gamble-merk, gemaakt door het Zweedse reclamebureau Forsman & Bodenfors en geregisseerd door Floyd Russ. Die huwelijksmarkt was onlangs ook te zien in die bijzonder goede VPRO-docuserie Langs de oevers van de Yangtze van fotograaf Ruben Terlou. Wel een beetje met de haren erbij gesleept als item, want niks rivieroever. Die ‘overgenomen’ markt bevond/bevindt zich in Shanghai’s People Park. NB Vergeet niet op ‘Engelse vertaling’ te klikken bij bijgaand YouTube-filmpje. Meer campagne-informatie bij bron The Inspiration Company.

[PS] Leuk nuttig blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:Tuc-spotje Modefreak ‘homofoob’ genoemd door Gay.blog
Lees ook:VPRO-beelden in commercials voor EON en Actimel
Lees ook:‘Station Stories’ als reclamefilmpjes voor Shell
Lees ook:Cardboard virtual reality bril in de reclame bij VPRO
Lees ook:Donald Trump ‘misbruikt’ in reclame VPRO Gids

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.