Prinses Reema lanceert anti-borstkankerspotje voor Saudi Arabische vrouwen

Prinses Reema Bint Bandar Al-Saud die zich in haar geboorteland als topondernemer al jaren succesvol inzet om vrouwen bij het arbeidsproces te betrekken, heeft nu een historische infomercial laten maken waarin Saudische vrouwen worden gewaarschuwd voor borstkanker. Zij is CEO van Alfa International, de Saudische retailer van luxe artikelen, meldt Fast Company, en genoot haar

opleiding in de VS. In het filmpje komen niet alleen vrouwen voor. De campagne heeft als naam www.10KSA.com, en eindigt met een manifestatie in hoofdstad Riyadh met, zo hoopt Reema, 10.000 vrouwen die ‘s ‘werelds grootste Pink Ribbon’ gaan vormen. Het geld opgehaald met de campagne gaat naar de Zahra Breast Cancer Associaten, opgericht door Princes Reema. In Saudi Arabië is borstkanker de grootste doodsoorzaak bij vrouwen van 20-59 jaar, maar bemoeilijken sociale structuren en vooroordelen een effectieve aanpak, vooral buiten de grote steden. Met excuses voor de matige kwaliteit van het filmpje, dat wel Engels ondertiteld is.

En nog even dit, zo meldt Fast Company over Alfa International CEO Princess Reema Bint Bandar Al Saud:

”Entrepreneur and women’s health leader Princess Reema bint Bandar Al Saud was raised in Washington, D.C., returning to Saudi Arabia after graduating from George Washington University. She is an active leader in creating opportunities for women in Saudi Arabia. She co-founded the Zahra Breast Cancer Awareness Association and continues to raise awareness for breast cancer in Saudi Arabia including organizing the world’s largest human pink ribbon in 2010, and being part of the first team of Saudi Arabian women to climb to Mount Everest Base Camp in 2012. She also founded Alf Khair, a corporate social responsibility initiative providing training and support to women in the workforce.  She is currently the CEO of Alfa International, a luxury retail corporation. Princess Reema was named to Fast Company’s Most Creative People in Business in 2014 and was also included on the Forbes Middle East 200 Most Powerful Arab Women 2014 list.”

Lees ook:Veel borsten en rijmpjes in prima Nederlandse Pink Ribbon-campagne
Lees ook:Fraai borstenwerk in anti-borstkankerspotje Rethink Canada
Lees ook:Layla gaat niet uit de kleren voor Peta, maar voor Pink Ribbon
Lees ook:Borstkanker: T-shirts en grappige spots ingezet in strijd
Lees ook:Pink Ribbon zendt ‘verkeerd signaal’ uit met Heineken-sponsoring

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.