Reclamerage Mamming tegen borstkanker: steun van KWF

KWF omarmt nieuwste rage #mamming

KWF Kankerbestrijding omarmt de nieuwste internetrage mamming (van mammogram, zie ook video), op een weer een andere manier reclame maken voor de strijd van vrouwen tegen borskanker. “Met elke vorm van aandacht voor kanker, zijn wij blij”, laat een woordvoerder weten. Foto’s van borsten op een vlakke ondergrond, moeten via sociale media wereldwijd aandacht vragen voor borstkanker, meldt vandaag gratis dagblad Metro, dat het verhaal zelfs op de voorpagina zet. Met voorbeelden van #mamming die uit Facebook zijn geplukt. ”Na planking, owling en andere internetrages waait nu de nieuwste internettrend #mamming over vanuit Amerika. De opdracht is wederom simpel: leg je borsten op een willekeurige vlakke ondergrond, maak een foto en stuur deze via sociale media de wereld in onder vermelding van hashtag mamming.” De
Facebook heeft bijna tweeduizend likes op de mamming-pagina verworven en ook op Twitter en Instagram verschijnen meer en meer zogenoemde mamming-foto’s, aldus het blad. En dat is volgens de initiatiefnemers van thisismamming.com niet voor niks. Geen nutteloos tijdverdrijf maar een gratis manier om wereldwijd aandacht te vragen voor borstkanker – reclame maken voor de strijd er tegen noem ik dat dan maar even.

De actie is bedoeld om solidariteit te tonen met de miljoenen vrouwen die, als zij een bepaalde leeftijd hebben bereikt, worden opgeroepen om een mammogram van hun borsten te laten maken om zo vroegtijdig borstkanker te kunnen opsporen. Bij die procedure leggen vrouwen hun borsten ook op een platte ondergrond, maar dan van een röntgenapparaat. “Inspireer meer vrouwen om ‘te mammen’ waar het het belangrijkst is: bij de dokter”, zo luidt de boodschap van de initiatiefnemers volgens Metro.

Overigens liet Pink Ribbon gisteren op sociale media weten de actie opgepast te vinden en ook nogal wat ex-borstkankerpatiënten
zien niets in mamming, want al te ludieke aandacht trekkerij. Mamming is juist bedoeld om solidariteit te tonen met vrouwen die een mammogram van hun borsten laten maken om vroegtijdig borstkanker te kunnen opsporen.

Lees ook:Vrouw krijgt orgasme als ze haar Lee-jeans aantrekt (spotje Lee Denim Day)
Lees ook:Borsten gezocht, in alle vormen en maten, door reclamebureau (voor Pink Ribbon)
Lees ook:Bekende Vlaamse mannen bloot voor … anti-borstkankercampagne
Lees ook:Is #mamming niets voor Sylvie Meis en sponsor Hunkemöller?
Lees ook:Borsten als meloenen en gebakken eieren in Frans spotje voor goede doel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.