iPod-achtige beelden ‘geleend’ om te waarschuwen tegen gehoorschade mp3′s

Weer eens een goeie printuiting, werd tijd. Voor Apple’s iPod, zou je denken, niet dus. Al moeten deze uitingen van de National Foundation for the Deaf (NFD) in Nieuw Zeeland je wel doen denken aan die zeer herkenbare en succesvolle iPod-campagne, waarvan hier creatief is ”geleend.” Ze vestigen namelijk de aandacht op het gevaar van gehoorschade bij het gebruik van te hard ingestelde mp3-spelers. Apple zal er geen bezwaar tegen hebben. De uitingen zijn gemaakt door reclamebureau DDB in dat land en richten de aandacht subtiel op de oordopjes, niet de afspeelapparaten. Dat gevaar is al in zoveel landen gesignaleerd, maar in Nieuw Zeeland hebben ze deze week zelfs een Deaf Awareness Week.  De tekst eronder:  “Mp3 players do permanent damage to young ears. Check your volume leveles at saveyourhearing.org.nz.” Via The Inspiration Room.

Deaf campagne

Lees ook:Je Jaguar, tuin en keuken bekijk je anders dankzij Viagra
Lees ook:Lijstjestijd: de tien gekste condoomspotjes van 2009
Lees ook:De kerk bad mee voor Nieuw Zeelandse rugbyers – en ‘t hielp
Lees ook:Maori-billen maken reclame voor TravelEssence
Lees ook:Grafisch werk M. C. Escher inspiratie voor printreclame VW Nieuw Zeeland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.