Nieuwe campagne SIRE vraagt aandacht voor pleegouders

Een nieuwe campagne van SIRE/Stichting Ideële Reclame die vandaag begint, moet pleegouders in het zonnetje zetten. In Nederland worden ruim 20.000 kinderen tijdelijk opgevangen in een ander gezin. Het aantal pleegouders stijgt, maar het aantal kinderen in nood ook. De campagne richt zich overigens niet op het werven van pleegouders, maar wil pleegouders van nu een groot compliment maken door Nederlanders te laten zien hoe onmisbaar hun rol is, aldus een persbericht. Dat de opvoeding nu eenmaal niet aan een kind zelf overgelaten kan worden, wordt vanuit het perspectief van een kind indringend in beeld gebracht. Dit is de kern van de campagne geworden, met als centraal thema: ‘Je mag van een kind niet verwachten dat het zichzelf opvoedt als de ouders dat even niet kunnen. Pleegouders zijn bijzonder nodig’. Het thema

is deze keer niet door SIRE zelf aangedragen, maar door het Nederlandse
publiek. Ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van de organisatie is
vorig jaar een oproep gedaan om onderwerpen aan te dragen die aandacht
behoeven. Daaruit is de keuze gevallen op een pleegouderscampagne, in
samenspraak met de Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen/NVP. De campagne is gemaakt door
reclamebureau DDB Amsterdam, met bijdragen van o.m. pr-bureau Porter Novelli
en Politiek Online, dat de speciale website maakte, mediabureau
Starcom en R&M Matrix, dat onderzoek verrichtte. De lancering vond plaats vanochtend, in het huis van een pleeggezin. Lost van het getoonde eerste filmpje, Plakje worst, maakte DDB ook (klik door) de volgende doordenkers, Te laat thuis en Aankleden.

SIRE heeft geen banden met de overheid. Het is een onafhankelijke
stichting die zich ten doel stelt ''onderwerpen, die voor de samenleving
belangrijk zijn maar niet door andere partijen worden opgepakt, aan de
orde te stellen en bespreekbaar te maken.'' SIRE, dat wordt gesteund door
de Nederlandse marketingcommunicatie-industrie, doet dat door het maken
van ideële, dus niet commerciële campagnes.

Lees ook:Na ‘U mag het zeggen’-campagne kiest SIRE voor pleegzorg
Lees ook:SIRE komt met nieuwe site maar zwijgt nog over onderwerp nieuwe campagne
Lees ook:Dierenleed, tolerantie, ziektes troef als onderwerpen SIRE-campagne
Lees ook:100ste SIRE-campagne vestigt aandacht op onbewust storend gedrag
Lees ook:Fototentoonstelling SIRE 40 jaar over solidariteit opent in Amstelveen

Eén reactie op “Nieuwe campagne SIRE vraagt aandacht voor pleegouders

  1. Erik

    gaaap.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.