Leuk idee! Deze Britse viral of internetcommercial introduceert lomperik Dan Power, meester in het verkwisten van energie. De organisatie erachter, Together, ageert tegen klimaatverandering en 1 april, daar April Fools Day geheten, mag Energie Verkwistings Dag worden. Op de site energiewastingday.com zijn meer tips te vinden van Dan, evenals links naar zijn Myspace- en Facebook-pagina's. Together wil zo met de doe zuinig met energie-boodschap vergezeld van een dosis humor een breder publiek zien te bereiken. ''Zo kunnen we laten zien hoe belachelijk het verkwisten van energie eigenlijk wel is,'' aldus campagne- baas David Hall op Utalk Marketing.
Lees ook:NL Energie vergelijkt prijzen met Nuon, Essent en Eneco in reclame-uitingen in de dagbladen
Lees ook:Frans Bauer opvolger Maurice de Hond in campagne NL Energie
Lees ook:Greenchoice maakt geen reclame voor zonnecrème, maar voor zonnepanelen (en groene energie)
Lees ook:Greenchoice in advertentie: ‘voordeligste energieleverancier’
Lees ook:Engie is trots op Kiki Bertens en positief over haar energie zegt advertentie