Anti-blow-campagne Trimbos Instituut van start


Na een aftrap van Minister Hoogervorst van Volksgezondheid is de anti-blow-campagne van start gegaan.Afzender is het Trimbos-instituut, het kenniscentrum voor verslavingszorg. De campagne heeft als thema ‘Je bent niet gek als je niet blowt’ en is gericht op jongeren van 14 tot 18 jaar. Op de site drugsinfo.nl kunnen jongeren foto’s en filmpjes zetten

met een toelichting waarom ze wel of niet blowen. Doel is de jongeren te prikkelen te zoeken naar informatie over cannabis en blowers te wijzen op de risico’s van de drug.

In de nieuwe voorlichtingscampagne wordt ook ingehaakt op de misverstanden over wel en niet-blowen Cannabis is volgens het Trimbos-instituut nog altijd de meest gebruikte drug onder jongeren. Bovendien gaan de meeste vragen bij de Drugs Infolijn over blowen. Toch heeft vier van de vijf jongeren nog nooit geblowd, terwijl jongeren zelf denken dat minstens tachtig procent wel blowt, meldt het instituut.

Lees ook:Anti-alcoholcampagne Trimbos/Stivoro richt zich deze zomer op ouders in plaats van jongeren
Lees ook:Uw kind feest mee, maar drinkt, rookt en blowt niet. Toch?
Lees ook:De zatlap en ‘t blonde stuk (‘Te veel drinken heeft nooit leuke gevolgen’)
Lees ook:NIX18-campagne tegen roken en drinken onder 18 van start
Lees ook:Schokkend: infomercial Marine VS tegen badzout-drug

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.