Spotjes ‘Aandacht aub’ na kritiekgolf geschrapt door KWF

KWF Kankerbestrijding heeft besloten de campagne/spotjes voor zorgprofessionals ‘Aandacht a.u.b.’ stop te zetten na een golf van kritiek. In een verklaring zegt de organisatie dat “de campagne meer verwarring dan duidelijkheid schept en daarom haar doel voorbij dreigt te schieten. Dat meldt de NOS. Zie de spKWF zorgverleners spots exitotjes hier of hier. Daarin spelen acteurs zorgverleners die op een stuitende manier slechtnieuwsgesprekken voeren met patiënten of luid telefonerend bij patiënten klagen over werkdruk. Aan de campagne heeft KWF €450.000 uitgegeven. KWF had al verwacht dat de filmpjes tot kritiek zouden leiden en had met het oog daarop een toelichting klaarliggen. De kankerbestrijdings- organisatie betitelde de filmpjes als over the top’ en ‘humoristisch’. Voor die aanpak was volgens KWF gekozen om de boodschap over te brengen dat kankerpatiënten extra aandacht nodig hebben. KWF had de campagne getest bij de doelgroep en bij ziekenhuizen en daar viel hij naar eigen zeggen goed. In de persverklaring van KWF staat “dat wij achter de campagne blijven staan, maar dat de reacties ons nopen dit besluit te nemen”. Aldus meldt de NOS.

 

Lees ook:Overledenen Doyer en Denik werken mee aan campagne ALS
Lees ook:Strijd tegen kanker is wedstrijd van je leven (WK-inhaker)
Lees ook:Sportende kankerpatiënten in postercampagne Tegenkracht
Lees ook:4daagse spotje Parkinson Vereniging zoekt sponsors
Lees ook:Naaktreclame Jan Kooijman voor Prinses Beatrix Spierfonds

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.