Klacht bij reclamewaakhond over Heineken’s ‘bierfeest’commercial

De Stichting Alcoholpreventie (STAP) heeft een klacht ingediend bij de reclamewaakhond, de Reclame Code Commissie (RCC) over bijgaande commercial van Heineken met de E-Squad die in actie komt rond een (bier)feestje op de vrijdagavond. Dat meldt dagblad De Pers vandaag. Er komt geen bier in voor, maar STAP -dat geregeld klachten indient bij de RCC- meent dat de bierbrouwer in de commercial de indruk wekt dat de avond van de feestgangers wordt ''gered'' door het drinken van bier. Bovendien zou uit de beelden blijken ''dat onthouding van alcoholconsumptie op een negatieve manier wordt uitgebeeld'', wat ook niet mag, claimt STAP. Heineken wil niet reageren, aldus De Pers. 

 

Lees ook:Heineken Extra Vers beschermd tegen tijd, temperatuur en licht meldt reclame
Lees ook:Nieuwe space-spot Nature’s Wonders van Heineken gelanceerd met Noorderlicht
Lees ook:Jumbo biedt excuses aan per advertentie voor het niet mogen leveren van kratjes Heineken
Lees ook:Brussel wil Heineken’s Rudi aanpakken, maar hij is jaren van tv af
Lees ook:Heineken viert Koningsdag met W-hals reclameshirt (met filmpje)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.