Kruidvat krijgt gelijk: Nutricia-advertentie misleidde

Voor de volledigheid. Drogisterijketen Kruidvat zegevierde eerder deze week in de al twee jaar slepende concurrentiestrijd met Nutricia rond babyvoeding. Volgens de rechtbank in Den Haag heeft Nutricia zich inderdaad schuldig gemaakt aan misleidende reclame, want Nutricia gebruikt niet als enige een door de Europese Commissie goedgekeurde vezelmix (met prebiotische vezels) in haar poedermelk. Rectificatie hoefde niet, want Nutricia adverterteert al niet meer met die gewraakte claim. De zaak was

aangespannen door Kruidvat. De schermutselingen begonnen toen Kruidvat met een goedkoop merk melkpoeder kwam. Beide partijen troffen elkaar al verschillende keren voor de rechter. De rechter was het met Kruidvat eens dat Numico ten onrechte de suggestie wekt als enige gebruik te mogen maken van deze vezelmix.

Kruidvat hoopt dat met de uitspraak de reeks conflicten tot een einde komt. 'Wij hebben ook Nutricia in de schappen staan. Wij hebben er geen belang bij om de ruzie te laten voortduren', citeren de media een woordvoerder van de retailer.

Lees ook:Kruidvat nu boos over reclame van Nutricia
Lees ook:Terugroepactie babyvoeding van Kruidvat meldt advertentie
Lees ook:Heinz lacht in Italië: Numico moet reclame babyvoeding stoppen
Lees ook:‘Raam ooievaar’ Kruidvat en Prijsmepper onveilig voor kleine kinderen zegt terugroep-advertentie
Lees ook:Nutricia’s Aptamil-spotje wegens ‘misleiding’ van tv gehaald in Engeland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.