Guinness benoemd tot Adverteerder van het Jaar door Eurobest Festival

De Ierse bierbrouwer Guinness is door het Eurobest-reclameprijzenfestival benoemd tot Europees Adverteerder van het Jaar 2009. Dit is de eerste keer dat deze onderscheiding wordt uitgereikt. Het festival wordt eind volgende maand in Amsterdam gehouden, maar is geen Nederlands festival maar Engels. Eurobest’s grote intGuinness logoernationale zustercompetitie, Cannes Lions, benoemt al heel vele jaren de Internationale Adverteerder van het Jaar. Vreemd genoeg heeft Guinness  die onderscheiding nog nooit gekregen, ondanks alle uitstekende reclame-uitingen. Ook ”onze” Rutger Hauer trad een keer op in een Guinness-spotje, wat niet algemeen bekend is: klik hier. Zie ook DEZE en DEZE. Eurobest is op 25-27 november in Beurs van Berlage en wordt  ”mede mogelijk gemaakt” door een forse subsidie van de gemeente Amsterdam dat de hoofdstad graag wil promoten als Europese creatieve hoofdstad (wat o.m. weer werkgelegenheid oplevert).

Lees ook:IKEA benoemd tot Adverteerder v/h Jaar door Eurobest
Lees ook:Guinness filmt in vier landen voor extravagante nieuwe ‘World’-commercial
Lees ook:Op naar ‘t café, 17.59 uur is Guinness-tijd zegt prachtcommercial
Lees ook:Europese reclameprijzen Terugroepactie VW en Centraal Beheer-bus (van DDB)
Lees ook:Belgen en Duitsers laten Nederland ver achter op Eurobest-reclamefestival

0 reacties op “Guinness benoemd tot Adverteerder van het Jaar door Eurobest Festival

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.