”Wat opvalt is dat het bijna allemaal humoristisch bedoelde spotjes zijn, maar door veel kijkers kennelijk niet als zodanig worden ervaren,” zegt presentator Tros Radar’s Antoinette Hertsenberg over de morgenavond uit te reiken twee Loden Leeuwen voor irritante reclame. ”Ík denk dat de adverteerders in Nederland te grappig zijn, dat ze op televisie een beetje aan het doorslaan zijn met leuk willen doen, maar daar dat is mijn persoonlijke mening”, zegt ze in een interview vandaag in De Telegraaf op Zondag. Voor de twee Loden Leeuwen zijn vijf spots voor irritante commercials en vijf spots voor irritante BN-ers in spotjes genomineerd. Ze overdrijft een beetje, maar heeft wel een interessant punt. Ook gezien gezien het feit dat Nederlandse kijkers het totaal niet grappige Thuiszorg van de SP een Gouden Loeki hebben bezorgd. En het evenmin grappige Wondere Wereld van het WNF werd tweede (de allereerste Gouden Loeki, in 1995 (!) voor KLM’s Zwanen, was de vorige niet- grappige winnaar). En Hertsenberg heeft zeker ook een punt als ze constateert, wat ik ook al heel lang beweer: ”Vaak is niet eens zo zeer de inhoud het storende, maar de frequentie.” Als voorbeeld noemt ze Ohra met babyBassie. Tele2/schaap is volgens haar ”niet begrepen”, AXE/spuitende oksels, ”gewoon onsmakelijk.” Garnier/Caroline de Bruijn vinden kijkers ”te overdreven, te nep.” Zie ze hier (en stemmen kan nog vandaag/zondag 21ste)
Lees ook:Maarten van der Weijden/Menzis krijgt Loden Leeuw 2013 nipt voor Hunkemöller’s Sylvie Meis
Lees ook:Paay/Miljoenenspel & Zalando krijgen Loden Leeuwen 2012
Lees ook:Nu stemmen op nominaties Loden Leeuwen 2014
Lees ook:Poll Reclamewereld: Loden Leeuwen Specsavers en Joop Braakhekke terecht?
Lees ook:Loden Leeuwen voor Van Gaal en spotje voor Cif